• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400081612147
  • خبرنگار : 71021

با ازسرگیری صدور ویزا انجام شد

سفر فرانسوی‌ها به ایران

سفر فرانسوی‌ها به ایران
تصویر تزئینی است

با وجود توصیه وزارت خارجه فرانسه به شهروندانش برای خودداری از سفر به ایران، نخستین گروه از گردشگران فرانسوی پس از لغو ممنوعیت‌های ویزای توریستی وارد ایران شدند.

به گزارش ایسنا، ممنوعیت صدور ویزای توریستی ایران که از اوایل سال ۱۳۹۹ با همه‌گیری ویروس کرونا، به اجرا گذاشته شده بود، از پنجم آبان‌ماه به دستور رییس‌جمهور رسما لغو شد که به دنبال آن، سفر گردشگران خارجی به ایران پس از حدود یک‌سال و نیم توقف، از سر گرفته شد. روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که جمعه ۱۴ آبان‌ماه از سفر نخستین گروه از گردشگران روس به ایران خبر داده بود، اینک ورود نخستین گروه از گردشگران فرانسوی را به کشور اعلام کرد.

این گردشگران با برنامه‌ریزی یک شرکت خصوصی، بامداد یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه وارد کشورمان شده‌اند و قرار است ۱۵ روز در ایران بمانند و به شهرهای تهران، همدان، کرمانشاه، اهواز، شیراز، یزد و اصفهان سفر کنند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران و باز شدن مرزها به روی گردشگران خارجی، دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا را به اجرا گذاشته تا این سفرها در شرایطی ایمن و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود.  

براساس این دستورالعمل، گردشگران خارجی باید هنگام سفر به ایران، کارت دو دُز کامل واکسن و گواهی منفی تست PCR را ۹۶ ساعت مانده به پرواز، همراه داشته باشند.

به گفته تورگردانان ایرانی، سفر گردشگران اروپایی و به‌ویژه فرانسوی‌ها پس از «حوادث آبان ۱۳۹۸» و «ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی» و «ترور سردار قاسم سلیمانی» به حالت توقف درآمده بود. در سایت وزارت امور خارجه فرانسه نیز با یادآوری آن حوادث، به شهروندان این کشور توصیه شده که از سفر به ایران خودداری کنند. همچنین با توجه به تنش در خاک جمهوری آذربایجان، از شهروندان فرانسوی خواسته شده از سفر و تجمع در کانون‌های حادثه‌خیز و نقاط مرزی پرهیز کنند. این توصیه‌ها آخرین‌بار در آوریل سال ۲۰۲۱ در وب‌سایت وزارت خارجه فرانسه به‌روزرسانی شده است.

دولت فرانسه همچنین با اشاره به ادامه همه‌گیری ویروس کرونا در ایران در توصیه‌ای که ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ به‌روزرسانی شده، از شهروندان خود خواسته به مقررات لازم‌الاجرا در اروپا و ایران برای سفر توجه کنند. در وب‌سایت وزارت خارجه فرانسه گفته شده که درصورت استفاده نکردن از ماسک در ایران ۵۰ هزار تومان و در صورت نداشتن تست منفی PCR مبلغ ۲۰۰هزار تومان جریمه خواهند شد. همچنین درباره نقشه ایران که براساس چهار رنگ وضعیت کرونا، ترددها و فعالیت‌ها را معلوم کرده، توضیحاتی داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۵:۱۶

همین توریست ها باعث چنین وضعیت بی حجابی در کشور شده اند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۸

برو عربستان اینجا ایرانه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۷:۵۵

اتفاقا" کاش خانمهای ایرانی سادگی و آرایش نکردن رو از اینا یاد میگرفتن .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۸:۰۳

هر توریست تعداد زیادی شغل در مملکت ما ایجاد می کنه . پول میاره توی مملکت ما ، خرج میکنه . دروغ هایی که رسانه هاشون راجع به ایران توی مغزشون کردن رسوا میشه . خیلیاشونم تحت تاثیر مذهب یا فرهنگ ما قرار میگیرن .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۸:۰۸

من خودم از یه خانواده' ایرانی که مدتی در کانادا زندگی می کردن شنیدم که گفت همسایه ' ما آلبوم های ما رو تماشا کردوقتی خانه و زندگی ما رو توی عکس دید با تعجب از من پرسید اینجا ایرانه ؟ گفت رسانه های اونجا ایران رو یک جایی نشون میدن از خرابه های افغانستان بدتر .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۰۸:۱۰

کشورهای ثروتمند عربی بسیار بیشتر از ایران توریست دارند چرا دختران آنها حجاب را بر نمیدارند؟ چرا توریستهای ایران در هواپیما کشف حجاب میکنند اما توریستهای اماراتی و عربستانی اینکار را نمیکنند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۶:۰۲

جرا اکثر توریستهای که از ایران دیدار میکنند را خانمها تشکیل میدهند ؟حداقل از تصاویر اینطور برداشت میشود.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۱

براتون متاسفام همین شده هیچجا راهمون نمیدن با این افکار عقب بود پوچ وپارانویدی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۸:۱۵

با میهن دوست موافقم '_'

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۷:۵۷

سلام نصف شان از جاسوس های حرفه ای اسرائیل هستند..

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۸:۰۸

چون ایران کشور ارزونیه واسه سفر یورو میدم با قیمت کم که برای اونا سفر یه روزه یا بهتر بگم پیکنیک شهری هزینه ش بیشتر در میاد اما میان ایران سه هفته میگردن و حسابی میخورن و تفریح میکنن هیچی واسشون در نمیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۳

درود این هم ممکنه باشه ولی بهتره بدونیم که چه چیز هایی در کشورمون داریم هنوز که هنوزه داریم تو کشورمون تمدن های قدیمی کشف میکنیم و چه بهتر که کشور از این راه در آمد داشته باشد اونها هم به خاطر چنین قدمتی از ایران میان ایران نه جاسوسن نه فلان فقط انسان هایی که قدر آثار رو بهتر از ما میدونن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۰۱:۳۶

ازکجامعاوم اینهاجاسوس نباشند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۷:۵۸

وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران حواسشون هست . ولی شما چرا اینقدر بدبینی ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۰:۲۹

خیلی عالیه. نون نداریم بخوریم گردشگر برای چی بدبختی های مردم راببنن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۹

مبارکه ، قدمشون روی چشم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۶:۵۸

درود بر میهمانان گرام .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۸:۱۷

احسنت *عاشق وطن* باهات موافقم:)

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۵:۳۸

سلام اگه به همه شهرها روستاها رسیدگی بشه همشون میتونن هدف گردشگری باشن فقط ی مقدار توجه نیاز دارن در حوزه راه امکانات رفاهی تفریحی ورستورانهای بین راهی حتی افزایش درختکاری در بین راه‌ها و افزودن حتی جاذبه‌ای مصنوعی که میتونه باعث رونق در تمام زمین‌هام باشه که شدنیم هست انشالل

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۴

ویزا = روادید توریست = گردشگری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۸:۴۴

متاسفم......

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۷ ۱۸:۴۵

شما که میگی جاسوسان، جاسوس چه چیزی! ما تو کوچه مون جلسه قرآن میزارن همه کوچه میرن تو خونه یکفر چه چیزی دارن که ما بخواهيم از خونه یا حیاط خونه جاسوسی کنن جز چهار تا درخت و آجر شیشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۰۱:۲۸

شما را بخدا بس کنید از یک طرف میگویید چرا با دنیا ارتباط نداریم و از یکطرف جاسوس جاسوس میکنید از نیروی های امنیتی خواهش ما این است امنیت این توریستها را تامین تا عده ای ضد وطن باسم بد حجابی آنها را اذیت و موجب فریادشان نشوند و با اشد مجازات با آنها برخورد شود