• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081612176
  • خبرنگار : 71496

عصائب اهل الحق: ترور الکاظمی تلاش برای بر هم زدن معادلات بود

عصائب اهل الحق: ترور الکاظمی تلاش برای بر هم زدن معادلات بود

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق ترور ناکام نخست وزیر این کشور را تلاش برای برهم زدن معادلات وارتباط دادن آن به تظاهرات و تحصن‌های مستمر در مقابل ورودی‌های منطقه الخضرا دانست و گفت: ما پیشتر درباره توطئه برای حمله به منطقه الخضرا هشدار داده بودیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق امروز (یکشنبه) در واکنش به ترور ناموفق مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور توییت کرد: پس از اینکه تصاویر انفجار رخ داده در منزل آقای نخست وزیر را دیدیم و اطمینان یافتیم که این انفجار تلفاتی نداشته، اکنون تحقیق درباره این انفجار توسط یک کمیته فنی، متخصص و مورد اعتماد را برای کشف علت و ابعاد مختلف این اتفاق ضروری می‌دانیم چراکه این انفجار اصلا تصادفی و مانند آن نبوده و یک هدف‌گیری واقعی بوده و ما صراحتا این اقدام را محکوم می‌کنیم.

الخزعلی در ادامه تاکید کرد: باید با جدیت عاملان این عملیات جستجو شده و طبق قانون محاکمه شوند زیرا این اقدام مطمئنا تلاش برای برهم زدن معادلات تنها یک روز پس از جنایت آشکار کشتار تظاهرکنندگان و حمله به آنها و آتش زدن چادرهایشان است.

همچنین دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: ما چند روز قبل درباره قصد برخی طرف های مرتبط با مسؤولان اطلاعاتی برای بمباران منطقه الخضرا و متهم کردن گروه‌های مقاومت برای آن هشدار دادیم.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون نیز توییت کرد: حمله به منزل الکاظمی اقدامی مردود و محکوم بوده و به منزله تنشی برای وضعیت امنیت عمومی است که با چالش‌ها و اختلال‌های روبه‌فزونی مواجه است.

المالکی در ادامه نوشت: بررسی خردمندانه، آگاهانه و به دور از خشونت این مساله، مسؤولیت‌پذیری، آرامش و دادن فرصتی به سیاستمداران عاقل برای بررسی مساله به دور از واکنش‌های تنش‌زا را خواستاریم.

همچنین رئیس ائتلاف دولت قانون با تاکید بر لزوم استمرار تحقیقات شفاف درباره اتفاقات چند روز گذشته از جمله کشتار تحصن‌کنندگان و استفاده افراطی از زور گفت: مسؤولیت همه دور کردن فضای تنش امنیتی و پایبندی به راه‌های دموکراتیک قانون اساسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha