• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400081612337
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

پذیرش ۷۰ تیم فناور در مرحله پیش شتابدهی در مرکز راهبردی فناوری همگرا

پذیرش ۷۰ تیم فناور در مرحله پیش شتابدهی در مرکز راهبردی فناوری همگرا

مدیر برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرای معاونت علمی ریاست‌جمهوری از پذیرش ۷۰ تیم فناور در مرحله پیش شتابدهی در مرکز راهبردی فناوری همگرا خبر داد و گفت: تاکنون ۴۲۰ تیم فناور درخواست داده‌اند که از این تعداد ۷۰ تیم برای پیش‌شتابدهی پذیرش شده‌اند و ۲۰ استارت‌آپ موفق تأمین مالی شدند و از ۱۲ استارت‌آپ نیز (حدود ۲۰۰ میلیون تومان) حمایت کردیم و ۱۵ استارت‌آپ توانستند سرمایه جذب کنند.

به گزارش ایسنا، علی رسولی، مدیر برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا در استارت‌آپ ویکند محصولات فناوری‌های همگرا با بیان این‌که برنامه‌های نوپای پلتفرمی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها از سال ۹۷ کار خود را آغاز کرد، اظهار کرد: در ابتدا با چالش‌هایی مواجه بودیم این‌که در حوزه جدید به محصولات جدیدی نیاز داشتیم، همچنین نیازمند شناسایی تیم‌های فناور و پژوهشگرانی بودیم که کار کنند.

وی با بیان این‌که یکی از شرایط پذیرش این است که نمونه محصولات در سطح TRL۴ باشند، افزود: یعنی به‌عبارتی پتانسیل یک شرکت‌دانش بنیان وجود داشته باشد تا محصول بتواند وارد بازار شود.

مدیر برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرای معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بیان این‌که به‌دنبال آن بودیم تا با جمع‌آوری تیم‌های فناور خوب، پتانسیل خوبی برای راه‌اندازی کسب و کار داشته باشند، ادامه داد: برنامه نوپا یک برنامه کاملاً حمایتی است، سهام نمی‌گیرد و پولی از استارت‌آپ‌ها هم اخذ نمی‌شود و حتی هزینه برنامه از معاونت علمی ریاست جمهوری تأمین می‌شود.

رسولی، شناسایی استارت‌آپ‌ها، آشناسازی پژوهشگران با مبنای استارت‌آپی و به هم‌رسانی استارت‌آپ‌ها را از اهداف برنامه نوپا برشمرد و افزود: وقتی استارت‌آپ وارد برنامه می‌شود، طرح تیم فناور داوری می‌شود.

وی پیش‌شتابدهی، گزینش و ارزیابی نهایی، شتابدهی نظارت و پایش و پس‌شتابدهی را چرخه حمایت برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا دانست و گفت: در مرحله پیش‌شتابدهی ارزیابی اولیه طرح‌ها، تعیین مدل کسب و کار، در مرحله گزینش نگارش پرونده فنی، نگارش پرونده کسب و کاری، در مرحله شتابدهی آموزش تخصصی کسب و کار، راهبری اخذ مجوز، راهبری امکان‌سنجی تولید، مطالعات امکان‌سنجی، راهبری جذب سرمایه، در مرحله پس‌شتابدهی خدمات و مشاوره‌های کسب و کار با همکاری کریدور در شتابدهی ارائه می‌شود.

مدیر برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرای معاونت علمی ریاست‌جمهوری، راهبری تأمین مالی، پرداخت گرنت هوشمند، راهبردی فنی محصول و مشاوره فنی توسعه محصول را از برنامه‌های دبیرخانه برشمرد و افزود: برگزاری جلسه توجیهی حضور در برنامه نوپا، تیم‌سازی و کار تیمی، شناخت مشتری و طراحی مدل کسب و کار و مطالعه بازار و شناخت رفتار از برنامه‌های آموزشی است.

رسولی یادآور شد: شرکت‌هایی از تیم‌های موفق بوده‌اند و محصولات پانسمان بندآورنده خونریزی، دستگاه اندازه‌گیری هموگلوبین و هماتوکریت خون، دستگاه آزمایش شمارش گلبول‌های قرمز، دستگاه پایش عملکرد قلب و عروق، ماسک زیبایی صورت و پد چشمی از محصولاتی است که در مراحل انتهایی کار قرار دارند.

در ادامه این مراسم، دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیا این که فناوری‌های همگرا آینده استراتژیک دنیاست، افزود: ما امروز ناگزیر از استفاده از این فناوری‌ها هستیم، وقتی همگرایی (CONVERGENCE) اتفاق می‌افتد که محصولات و سرویس‌ها از بخش‌های مختلف صنعت کنار هم قرار بگیرند و برای مشتری کاری انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha