• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400081612341
  • خبرنگار : 71588

عقب‌نشینی وکلای خانواده نزار بنات از حضور در جلسات دادگاه

اعضای خانواده نزار بنات، فعال فلسطینی اعلام کردند، گاندی امین، وکیل این خانواده از جلسه‌های محاکمه ترور نزار پس از "اثبات جانبداری و عدم جدیت آن" خارج شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، اعضای خانواده نزار بنات در بیانیه‌ای اعلام کردند، هدف از این اقدامات، تغییر مسیر واقعیت، برقراری عدالت با استفاده از روش‌های طفره‌روی، جعل وقایع و رفتارهای کودکانه و نابخردانه طی جلسات دادگاه است و هرج و مرج و آشوب ویژگی بارز این جلسات بود.

در این بیانیه همچنین آمده است، این امر در عدم اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در متهم کردن ماهر سعدی ابوالحلاوه، معاون رئیس اداره امنیت پیشگیری در الخلیل و عدم انجام تحقیقات روشن و کمترین بازخواستی از وی در قبال مسئولیت اداری و امنیتی‌اش نمایان است.

اعضای خانواده نزار بنات همچنین تصریح کردند، از جمله دلایلی که باعث شده آنها در جلسه دادگاه حضور پیدا نکنند، نبود شهود و رها شدن آنها هچون قربانی ساده برای سیستم‌های تشکیلات با اتهاماتی ساختگی و واهی بوده که نتوانند هیچ یک از این اتهامات را ثابت کنند.

علاوه بر تحت فشار قرار دادن بی‌وقفه اعضای این خانواده، ثبت ۹ مورد یورش به منازل آنها طی ۱۱ روز، تخریب دارایی‌های آنها در شب، تداوم بازداشت عرفات مجدی بنات، پسر این خانواده بدون ادله و شواهد و بدون اتهاماتی واقعی، اعضای این خانواده بر این باور هستند که این موارد جانبداری دادگاه و عدم جدیت آن را ثابت کرده و به صحنه‌ای برای آشوب و هرج و مرج تبدیل شده و نشان‌دهنده این است که در پشت پرده‌ها معامله یا هماهنگی‌ای وجود دارد.

آنها خواستار تشکیل کمیته عالی ملی به نمایندگی از تمامی فلسطینیان در داخل و خارج شدند تا مرجع عدالت و کمک به آن در مدیریت پرونده نزار بنات باشد؛ آن هم بر این اساس که نزار بنات فرزند ملت عربی و فلسطینی است و پرونده او پرونده ملی است و اسامی اعضای این کمیته طی روزهای آتی پس از اتمام رایزنی‌های لازم اعلام خواهد شد.

بنات ۴۴ ساله ۲۴ ژوئن گذشته چند ساعت پس از بازداشت توسط گروهی از نیروهای امنیتی فلسطین در شهر الخلیل، فوت شد.

خانواده بنات نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به ترور فرزندشان متهم کردند.

پس از این اتفاق، دولت فلسطین یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی علت مرگ بنات تشکیل داده و گزارش کمیته یاد شده به دادگاه نظامی ارائه و ۱۴ تن از نیروی امنیتی بازداشت شدند.

محمد شلالده، رئیس این کمیته اواخر ژوئن گذشته اعلام کرد که بنات مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته و مرگش طبیعی نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha