• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400081612413
  • خبرنگار : 30057

تولید بیش از ۴۰۰ محصول و خدمت از سوی فناوران دانشگاه امیرکبیر

تولید بیش از ۴۰۰ محصول و خدمت از سوی فناوران دانشگاه امیرکبیر
عکس آرشیوی و تزیینی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تولید ۴۱۶ محصول و خدمت فناورانه از سوی مراکز نوآوری این دانشگاه خبر داد و گفت: میزان فروش محصولات فناورانه ما در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا سید رضا غفاریان امروز در مراسم افتتاح برج شماره ۲ نوآوری و فناوری دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه این برج با نام پروفسور حسابی به بهره برداری رسید، افزود: در سال ۸۴ راه اندازی مراکز رشد و بحث کارآفرینی مطرح شد و ما در سال ۹۳ برج ۱ نوآوری و فناوری دانشگاه را راه اندازی کردیم و از سال ۹۴ بخش خصوصی را در توسعه این زیست بوم مشارکت دادیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ مراکز نوآوری دانشکده ها را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: تا سال ۱۴۰۵ دو برنامه "توسعه زیر ساخت نوآوری برای استقرار شرکت های فناور" و "تجاری سازی و عرضه محصول به بازار" را در نظر گرفته ایم.

غفاریان با اشاره به برنامه توسعه زیر ساخت های این دانشگاه گفت: پنج برج در اختیار دانشگاه قرار می گیرد که از این تعداد ۳ برج به بهره برداری رسیده است و برج های شماره ۴ و ۵ در دست ساخت و بازسازی با مشارکت بخش خصوصی قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه برج های شماره ۴ و ۵ تا ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهند رسید، یادآور شد: سال ۹۸ یکسری از مراکز نوآوری دانشکده های این دانشگاه افتتاح شدند.

وی میزان فروش یکی از محصولات این مراکز را ۷ میلیارد تومان ذکر کرد که تاکنون این میزان به ۱۵.۲ میلیارد تومان رسیده است.

غفاریان ادامه داد: این میزان فروش محصول تا پایان سال به ۲۰ میلیارد تومان بالغ خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر این میزان فروش از سوی یک واحد فناور این دانشگاه را ثمره ایجاد مراکز نوآوری نام برد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ شرکت توسعه یافته در برج شماره ۲ این دانشگاه مستقر شدند.

وی برج فناوری شماره ۱ این دانشگاه را در پنج طبقه دانست و با تاکید بر حمایت ویژه از این برج از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت ها در صف جذب در این مراکز هستند و تعدادی نیز در محل نامناسب استقرار یافته اند.

غفاریان با اشاره به استقرار ۶۰۰ نفر در مراکز نوآوری این دانشگاه اظهار کرد: میزان فروش محصولات از سوی مراکز نوآوری دانشگاه حدود ۵ میلیارد تومان بوده است و تعداد واحدهای فناوری نیز ۳۰۹ واحد فناور و شرکت دانش بنیان است.

وی میزان فروش کلی محصولات واحدهای فناوری و دانش بنیان این دانشگاه را ۱۶۵ میلیارد تومان در سال گذشته دانست و گفت: تاکنون ۳۱۶ محصول فناورانه و ۱۰۰ خدمت از سوی فناوران دانشگاه عرضه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha