• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400081612442
  • خبرنگار : 50223

فرماندار خبر داد

برف گیر شدن ۳ خانوار عشایری در شهرستان چرام کهگیلویه و بویراحمد

برف گیر شدن ۳ خانوار عشایری در شهرستان چرام کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان چرام گفت: سه خانوار عشایری در منطقه "دمه سادات" در بخش سرفاریاب از توابع این شهرستان برفگیر شدند.

"هادی فتاحی اصل" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: جاده منطقه سردسیری و عشایری "دمه سرفاریاب" در پی بارش‌ برف طی دو روز اخیر مسدود و سه خانوار عشایری ساکن در این منطقه نیز برف گیر شدند.

وی اظهارکرد: طبق گفته عشایر که با ما تماس گرفتند، با توجه به تداوم بارش برف در این منطقه علاوه بر مسدود شدن جاده، برق این منطقه نیز قطع شده و امکان دسترسی این خانوارها به دیگر مناطق نیز وجود ندارد.

فرماندار شهرستان چرام تعداد اعضای این خانوارها را ۸ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بر اثر بارش برف احشام این سه خانوار عشایری نیز در خطر تلف شدن قرار دارند و ضروری است برای نجات این سه خانوار عشایری و دام‌هایشان هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.

فتاحی اصل تصریح کرد: در صورت طولانی شدن روند برف گیر شدن این خانوارها، احتمال از بین رفتن این سه خانوار به همراه بیش از ۴۰۰ راس دام بر اثر سرما و گرسنگی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: انتظار است که دستگاه‌های خدمات رسان و امداد رسان استان و شهرستان چرام و دیگر شهرستان‌های همجوار برای نجات خانوارهای عشایری درگیر برف در منطقه دمه سادات امامزاده علی چاره اندیشی کنند.

فرماندار چرام اضافه کرد: پیش از این در شهریور ماه به عشایر مناطق مختلف شهرستان چرام اعلام شد با توجه به کاهش دما و احتمال بارش برف و باران مناطق عشایری را ترک کنند و مقرر شد در صورتی که عشایر قصد ماندن در مناطق عشایری را داشته باشند باید از قبل با امور عشایری، بخشداری و فرمانداری هماهنگ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۶:۱۲

خداوند کمک بهشون بکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۶:۱۶

خداوند کمک بهشون بکنه من آنجا را بلدم که یک سرباز هم در اون مکان بعلت کولاک سنگین برف گرفتار شد و از بین رفت روحش شاد