• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400081712855
  • خبرنگار : 50228

یک کارشناس:

باشگاه فولاد روی نسل جوان فوتبال خوزستان سرمایه گذاری کند

باشگاه فولاد روی نسل جوان فوتبال خوزستان سرمایه گذاری کند

ایسنا/خوزستان یک کارشناس فوتبال معتقد است که باشگاه فولاد باید روی نسل جوان فوتبال خوزستان سرمایه‌گذای کند.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اصولا در هر تیم فوتبالی آن هم در سطح لیگ برتر کشور، وجود چند بازیکن باتجربه لازم و ضروری بوده تا بتوانند با تجربیات ارزشمند خود ضمن کمک به جوان‌ترهای تیم، در مواقع حساس و کلیدی کمک دست کادر فنی بوده و بتوانند در بحران‌ها کمک حال تیم‌شان باشند و تجربه خود را خرج موفقیت باشگاه کنند. اما اگر تعداد این بازیکنان با تجربه از عدد ۳ و ۴ بیشتر شده و به بالای ۱۰ نفر برسد، فاجعه‌بار بوده و با یک تیم پیر مواجه خواهیم بود. نمونه آن تیم‌های ملی ایران و برزیل در جام جهانی ۲۰۰۶ و اسپانیا در سال‌های آخر حضور ستاره‌هایش در جام جهانی ۲۰۱۴ بود که ناکامی بزرگ لقب گرفت، یا تیم‌ملی ایتالیا نیز در چند دوره به همین شکل بود.

وی افزود: فولاد طی یکی دو سال اخیر نتایج خوبی در لیگ برتر و جام حذفی کشور گرفته که تجربه بازیکنانش کمک زیادی به موفقیت این تیم داشته است ولی برای تیمی مدعی همچون فولاد که انتظارات از آن بالا رفته، وقتی این همه بازیکن جوان خوزستانی کنار گود مانده‌اند و از طرفی هم فولادی‌ها باید همزمان در جام‌های حذفی، لیگ آسیا و لیگ برتر در حد یک مدعی ظاهر شوند، جمع آوری و کلکسیونی از این همه بازیکن پا به سن گذاشته، ممکن است سبب شود این تیم نتواند عملکرد سال‌های پیش خود را تکرار کند.

این کارشناس عنوان کرد: در عملکرد ضعیف عبدالله ویسی و انتخاب نادرست ۳ تا ۴ نفر در کادرش شکی نیست اما وقتی در تیم فولاد، شیمبای ۳۸ ساله، ایوب والی ۳۴ ساله، محمد آبشک ۳۴ ساله، محمد قاسمی نژاد ۳۲ ساله، محمد میری ۳۱ ساله، مهران موسوی ۳۰ ساله، ساسان انصاری ۳۰ ساله، آیاندا پاتوسی ۲۹ ساله و ۵ بازیکن ۲۸ ساله حضور دارند، نه تنها ویسی، بلکه هیچ مربی دیگری نمی‌تواند مقابل تیم‌های جوان‌تر و تازه نفس لیگ، نتایج لازم را کسب کند و حضور در سه لیگ برای آن تیم فرسایشی خواهد بود.

وی بیان کرد: سوال مهم نیز این است، با این شرایط و در حالی که ویسی برکنار شد و هنوز نکونام به تیم نپیوسته بود، جذب حمید بوحمدان ۳۳ ساله که از کیفیت لازم هم برخوردار نیست، توسط چه کسانی و با چه هدفی صورت گرفت و قرار است این بازیکن چه کمکی به فولاد کند؟ آیا این تیم پیر با این میانگین سنی بالای بازیکنان اصلی‌اش می‌تواند حرفی برای گفتن در لیگ برتر، جام حذفی و حتی آسیا داشته باشد؟

بابادی با بیان این‌که باشگاه فولاد باید روی نسل جوان سرمایه‌گذای کند، گفت:‌ از مدیریت این تیم و جواد نکونام نیز انتظار داریم، جهت جلوگیری از تجربیات تلخ تیم‌های بزرگ همچون استقلال زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان که بازیکنان بزرگ اما پا به سن گذاشته داشت و دیگر موارد مشابه در داخل و خارج کشور، ترکیب و چیدمان تیمش را بر محوریت بازیکنان جوان و بومی که با تیم قرارداد دارند، گذاشته و در کنار آن‌ها نیز از بازیکنان باتجربه‌اش استفاده کند تا حداقل اگر نتایج قابل قبولی در این فصل در لیگ‌های مختلف حاصل نشد، حداقل سرمایه‌گذاری خوبی روی نسل جوان فوتبال خوزستان انجام شده باشد تا بتوانیم در فصل آتی پوست‌اندازی مناسبی در تیم فولاد شاهد بوده و با کنار گذاشتن بازیکنان مسن، بازیکنان جوان و میدان‌دیده حال حاضر با تجربه کافی آماده انتقال تجربیات خود به بازیکنان ورودی از رده جوانان و امیدی باشند که از دامان فوتبال استان به تیم فولاد تزریق خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha