• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400081712866
  • خبرنگار : 71469

فعالیت غیرقانونی دبیر فدراسیون بدنسازی!

فعالیت غیرقانونی دبیر فدراسیون بدنسازی!

با توجه به اینکه طبق آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی، رییس هیات استان باید در مرکز استان سکونت داشته باشد، بنابراین فعالیت همزمان رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان مرکزی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام منع قانونی دارد.

به گزارش ایسنا، آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با استناد به اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ مهر سال ۹۸ و ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ هیات وزیران تهیه و تصویب شد.

در  آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی نیز آمده است، این آیین نامه به استناد ماده (۳۴) اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (۲۸) ماده و (۳۹) تبصره در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به تایید وزیر ورزش و جوانان رسید و با تصویب و ابلاغ آن، آیین نامه و دستورالعمل های قلبی ملغی می شود.

در ماده ۱۳ این آیین نامه در مورد رییس هیات استان آمده است:

در یکی از موارد شرایط عمومی احراز رییس هیات استان اعلام شده است که باید فاقد تابعیت مضاعف بوده و در مرکز استان سکونت داشته باشد.

فعالیت غیرقانونی دبیر فدراسیون بدنسازی!

چهارم آبان ماه سال جاری بود که عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام طی حکمی ناصر امیری را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون منصوب کرد. دبیری که همزمان رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان مرکزی است و نمی‌تواند دو فعالیت شغلی را در یک مکان مدیریت کند.

‌اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر ماه سال ۹۸ به تصویب رسید و در آذر ماه همان سال نیز برای اظهارنظر و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد تا پس از تایید، جهت اجرا به دولت ابلاغ شود، اما حدود ۲۰ماه طول کشید تا نهایتا در شنبه ۱۲ تیر از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد که چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشده تا این‌گونه به تایید شورای نگهبان برسد و در نهایت ۱۹ تیرماه بود که از سوی معاون اول سابق رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و اواخر مردادماه بود که از سوی این وزارتخانه جهت اجرا به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد.

بنابراین طبق آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های  ورزشی استانی و شهرستانی، فعالیت ناصر امیری به صورت همزمان به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پروش اندام و نیز  رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان مرکزی منع قانونی دارد و باید از یکی از سمت های خود استعفا دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha