• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400081713106
  • خبرنگار : 50233

استاندار سمنان عنوان کرد:

برخی مدیران کرونا را بهانه کردند!/ ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در ورودی همه شهرهای سمنان

برخی مدیران کرونا را بهانه کردند!/ ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در ورودی همه شهرهای سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان وعده داد با توجه به ظرفیت بالای این استان در حوزه صنایع دستی و عبور سالانه بیش از 15 میلیون زائر حرم رضوری از شهرهای مختلف استان در ورودی همه شهرهای استان بازارچه دائمی صنایع‌دستی راه‌اندازی کند.

سیدمحمدرضا هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان در حوزه گردشگری از استعداد بسیار قابل توجهی برخوردار است و مسوولان باید برای بهره‌برداری از این پتانسیل برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به عبور میلیونی زوار و گردشگران از محورهای این استان خاطرنشان کرد: فلسفه ایجاد کمربندی‌ها، ایجاد بستر و گذری برای عبور خودروهای سنگین بود که در داخل شهرها مشکلاتی ایجاد می‌کردند نه اینکه همه مسافران و خودروهای عبوری بدون ورود به شهرها از کمربندی‌ها عبور کنند.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که زوار و مسافران عبوری از استان وارد شهرهای استان شوند. باید برای ماندگاری مسافران در استان نیز برنامه‌ریزی درستی شود.
وی با بیان اینکه عبور سالانه بیش از 15 میلیون زائر زمینه مساعدی برای درآمدزایی در بخش گردشگری است افزود: استان سمنان در بخش های سه گانه میراث فرهنگی و خصوصا صنایع‌دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است لذا باید بستری برای عرضه این محصولات ایجاد شود و راه اندازی نمایشگاه های دائمی در ورودی همه شهرهای در مسیر زوار می‌تواند به رونق این صنعت پردرآمد در استان کمک کند.

زوار رضوی را به داخل شهرها بکشانید
هاشمی از تعدد زوار به عنوان بهترین منبع برای درآمدزایی و به حرکت درآمدن چرخ بازار نام برد و گفت: ایجاد مراکز فروش در مسیر و توسعه مجتمع‌های بین راهی جدا از پتانسیل درآمدزایی به کاهش تصادفات در استان نیز کمک خواهند کرد.

وی از 856 اثر ثبت شده در استان به عنوان یک پتانسیل کم نظیر دیگر در استان یاد کرد و افزود:  وجود دو شهر نمونه بین‌المللی گردشگری و بیش از 30 روستای هدف گردشگری ، دیگر ظرفیت مهم استان در این بخش است. البته همزمان باید برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نیز برنامه‌ریزی کنیم توسعه مراکز بوم‌گردی می‌تواند به رونق این صنعت پردرآمد در استان کمک شایانی کند.

هاشمی با بیان اینکه باید ورود مسافران و زوار به داخل شهرهای استان مدیریت شود ادامه داد: گردشگری یک فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی است چرا که صنعتی زودبازده و درآمدزا است و در مقایسه با دیگر بخش‌ها نیز سرمایه‌گذاری کمتری برای اشتغالزایی می‌خواهد.

برخی مدیران کرونا را بهانه کردند

استاندار سمنان بر لزوم تلاش بیشتر مدیران در این بخش تاکید و اظهار کرد: متاسفانه برخی از مدیران در این یکی دو سال، کرونا را بهانه کردند و کمتر به این بخش‌ها توجه می‌کنند گاه برخی شوراها و جلسات، چندین ماه گذشته و برگزار نشده است.

وی بر لزوم حضور میدانی مدیران تاکید و اضافه کرد: بدیهی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است اما نباید وجود همه‌گیری به بهانه‌ای برای ماندن مدیران در پشت میزها تبدیل شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه من از زمان ورودم به استان تاکنون 5 سفر رسمی به شهرستان‌های استان داشتم افزود: علاوه بر این دو سفر به مناطق روستایی محروم استان نیز داشتم و همچنین از 32 واحد صنعتی و تولیدی استان نیز بازدید کردم تا بیش از پیش در جریان وضعیت قرار گیرم..
وی با بیان اینکه در این سفرها 65 مصوبه داشتیم افزود: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید همچون رئیس‌جمهور که در این مدت سفرهای استانی متعدد داشته، در شهرستان‌ها حضور بیابد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به آخرین وضعیت همه‌گیری کرونا در استان گفت: در حال حاضر دو شهرستان دامغان و شاهرود در وضعیت قرمز قرار دارند، همچنین سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

استان سمنان در واکسیناسیون در دو دز 5 درصد بالاتر از میانگین کشوری
وی با ابراز خرسندی از وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: وضعیت استان چه در واکسیناسیون دز اول و چه در واکسیناسیون دز دوم بیشتر از میانگین کشوری است.
وی ادامه داد: میانگین واکسیناسیون دز اول در کشور 81 درصد و در استان سمنان 86درصد است. همچنین میانگین واکسیناسیون دز دوم در کشور 60 و در استان سمنان 65 درصد است.

وی ضمن هشدار در خصوص هرگونه عادی‌انگاری در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی به عادی‌انگاری می‌پردازند و همین در میزان رعایت پروتکل‌ها در جامعه نیز موثر است.
وی بر لزوم برخورد با تخلفات در این حوزه تاکید و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی هر جا که نیاز باشد باید ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند چرا که سلامت مردم در اولویت است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha