• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081713234
  • منبع : ایندیپندنت

ارتش رژیم صهیونیستی در پی به‌روز کردن و افزایش زرادخانه خود

ارتش رژیم صهیونیستی در پی به‌روز کردن و افزایش زرادخانه خود
سامانه گنبد آهنین

در پی نهایی شدن بودجه نظامی رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قابل توجه میزان مهمات در زرادخانه‌های خود است.

به گزارش ایسنا، به نوشته اورشلیم پست، به دلیل افزایش تهدیدات و همچنین گسترش اهداف برنامه‌ریزی شده، اسرائیل به دنبال خرید مقادیر قابل‌توجهی تسلیحات نظامی از ایالات متحده است.

اسرائیل در سال‌های اخیر ده‌ها هزار مهمات دقیق و هدایت‌شونده از ایالات متحده خریداری کرده است که برخی از این سلاح‌ها همچون موشک‌های گنبد آهنین را در حمله به غزه در ماه مه استفاده کرد.

اگرچه همه بخش‌های سلاح‌های حملات دقیق توسط واشنگتن تکمیل شده‌اند، اما اورشلیم پست دریافته است که با تصویب بودجه، ارتش قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ زرادخانه خود را به‌روز کند.

ارتش رژیم صهیونیستی انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ تعداد خریدهای خود را بیشتر کند. با توجه به اینکه واشنگتن ذخایر گنبد آهنین اسرائیل را دوباره تکمیل کرده است، آمریکایی‌ها مایل به انجام همه درخواست‌های مورد نظر اسرائیل نیستند.

ارتش اسرائیل طی دو سال گذشته مشغول جمع‌آوری اطلاعات در مورد هزاران هدف در غزه، لبنان، سوریه و حتی ایران بوده است تا در صورت حملات ناگهانی واکنش نشان دهد. استفاده از چنین مهمات دقیقی به اسرائیل اجازه می‌دهد تا اهداف استراتژیک در یک محیط غیرنظامی پرجمعیت را، با آمار تلفات غیرنظامی نسبتاً کمی مورد هدف قرار دهد.

به نوشته ایندیپندنت، علاوه بر افزایش تسلیحات دقیقی که ارتش اسرائیل قصد خرید آن را دارد، ۵ میلیارد شِکِل (واحد پول اسرائیل) از بودجه منحصراً به آنچه ارتش اسرائیل «تهدیدهای دایره سوم» می‌نامد اختصاص می‌یابد که معمولاً به ایران اشاره می‌کند. این بودجه به آموزش و قابلیت‌های جمع‌آوری اطلاعات اختصاص می‌یابد و بانک اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

این بودجه هم‌چنین به ارتش این رژیم اجازه می‌دهد تا پروژه‌های دفاعی مهم دیگری مانند ساخت دیوار در امتداد مرز با لبنان و اجرای پوشش دفاعی دائمی در حریم هوایی شمال سرزمین‌های اشغالی و گنبد آهنین را تکمیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha