• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400081713280
  • خبرنگار : 71588

فلسطین: اظهارات بنت درباره کنسولگری آمریکا در قدس مردود است

فلسطین: اظهارات بنت درباره کنسولگری آمریکا در قدس مردود است

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص شهر قدس و کنسولگری آمریکا در آن، مردود است و هیچکس آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود در جلسه کابینه در شهر رام‌ الله ابراز امیدواری کرد، ایالات متحده و دولت کنونی آمریکا به تعهدات خود که در جریان کمپین‌های انتخاباتی ایراد شد، پایبند باشند.

اشتیه تاکید کرد، دولت فلسطین به صورت فعال و روزانه اعتصاب اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

وی از سازمان‌های بین‌المللی خواست به خاطر آزادی اسرای فلسطینی و توقف درد و رنج‌های آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نخست وزیر تسکیلات خودگردان فلسطین در خصوص سفرش به بلژیک، لوکزامبورگ، انگلیس و اسکاتلند تصریح کرد، با مسئولان اروپایی دیدارهای مهم و ثمربخشی انجام شد.

وی از اروپا به خاطر حمایتش از فلسطین و موضع ثابت آن در قبال پایان یافتن اشغالگری، راهکار تشکیل دو کشوری، حق تعیین سرنوشت برای ملت فلسطین، محکوم کردن شهرک‌سازی، تروریسم شهرک‌نشینان، تخریب منازل و به شهادت رساندن فلسطینیان که آخرین آن محمد دعدس، کودک ۱۵ ساله فلسطینی از اردوگاه "عسکر" در نابلس بود، تشکر و قدردانی کرد.

کنسولگری آمریکا در قدس به مدت ۲۰ سال نماینده دیپلماتیک دولت آمریکا برای تشکیلات خودگردان فلسطین بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور تصمیم به تعطیلی آن گرفت و قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخته و سفارت خود را به این شهر منتقل کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که قصد دارد کنسولگری کشورش در قدس را بازگشایی کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز مه گذشته در رام‌الله اعلام کرد که دولت بایدن کنسولگری آمریکا در قدس را که مسئول روابط با فلسطینی‌ها است، بازگشایی خواهد کرد و این اقدام راه مهمی برای تعامل با ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha