• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081713377
  • خبرنگار : 71659

پیشنهاد اتحادیه عرب به حزب‌الله لبنان و امل همزمان با درخواست برای برکناری قرداحی

پیشنهاد اتحادیه عرب به حزب‌الله لبنان و امل همزمان با درخواست برای برکناری قرداحی

ریاض در پیامی به بیروت اعلام کرد که در صورت شکست مأموریت معاون دبیرکل اتحادیه عرب، بخشی از لبنانی‌ها از عربستان اخراج خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المیادین، بیروت پیام ریاض مبنی بر اخراج بخشی از لبنانی‌ها از اراضی عربستان در صورت شکست ماموریت حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب را دریافت کرده است.

المیادین به نقل از منابع دولتی لبنان نوشت: «حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب، به عنوان مقدمه حل بحران لبنان و عربستان، خواستار برکناری جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان شد».

منابع لبنانی تأکید کردند که زکی از ارائه هرگونی تضمین برای عقب‎نشینی ریاض از اقداماتش در قبال لبنان پس از استعفای قرداحی خودداری کرد.

منابع به المیادین گفتند، هیئت اتحادیه عرب با مسؤولان حزب‌الله لبنان نیز تماس برقرار کرد.

این منابع افزودند: زکی پیشنهاد کرد،‌ وزیران نزدیک به حزب‌الله لبنان و امل به نشست‌های دولت بازگردند.

به گفته این منابع، زکی مطرح کرد وزیران وابسته به حزب‌الله و امل علیه برکناری قرداحی رای دهند؛ اما حزب‌الله طرح زکی را رد کرد زیرا تحریم دولت اساسا با پرونده قاضی بیطار، قاضی پرونده انفجار بندر بیروت مرتبط است.

زکی امروز، دوشنبه گفت، برخی پیشرفت‌ها به سمت حل بحران دیپلماتیک بین لبنان و شورای همکاری وجود دارد؛ یعنی می‌توانیم از شکاف به وجود آمده در دیوار عبور کنیم.

بحران دیپلماتیک بین عربستان و لبنان دو هفته گذشته پس از انتشار اظهارات رسانه‌ای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی که در آن جنگ یمن را «بیهوده» توصیف کرد، آغاز شد.

عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اخیرا سفیران لبنان را به دلیل اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که از مداخله نظامی به رهبری عربستان در یمن انتقاد کرده بود، اخراج کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

کار اساسی تر برکناری جناب میقاتی ادم فروش و وابسته به عربستان است که استقلال لبنان را هدف قرارداده است و جناب قرداحی می تواند بعنوان رییس جمهور لبنان انتخاب شده تا توی دهن ال سعود زده شود که در لبنان مداخله نکند ملت لبنا خودشان اقای خودشان هستند و نیازی به قیمومیت عربستان جنگ طلب و متجاوز ندارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۲:۱۲

درست است

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۱:۱۳

نویسنده محترم کمی غیرت به خرج می داد و می نوشت که دلیل اصلی ناراحتی عربستان از لبنان، شکست از هم‌پیمان حزب‌الله در یمن است و وزیر امور خارجه بهانه است.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۹ ۰۸:۲۵

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۲:۱۱

قرداحی بهترین حرف را زد و حقیقت را گفت و باید به سمت خودش باقی باشد .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۳:۳۶

لبنان قدیم کجا بود الان افتادن به گدایی الحق که دولت و ارتش باید یکی باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۳:۵۹

راه نجات لبنان پیروی از منافع ملی مردمان لبنان است و نباید میدان تقابل ایدئولوژی ها و اعتقادات گروه ها گردد ! اعتقادات هر فرد موضوعی است شخصی و خصوصی و نباید در تصمیم گیری های ملی تاثیر گذار باشد ! جنگ اعتقادات پایان پذیر نیست !

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۴:۵۸

اینها همه اش بهانه است بخاطر شکست عربستان از مردم بی دفاع یمن وهابیت همان اسلام ستیز و دست ساخته صهیونیست ها که انشاالله با نابودی ال سعود مردم مسلمان دنیا نفس راحتی بکشند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۷:۲۵

ببخشید که بی ربط به موضوع می نویسم خیلی خیلی موضوع زشت و وحشتناکیه که اپراتورهای مخابرات اینترنت مردم رو قطع می کنن وقتی تماس میگیری به جای پاسخگویی اطلاعات شخصی مردم رو میپرسند .خیلی برخورنده است اینطوری هیچ نخبه ای هیچ سلبریتی توی این مملکت نمی مونه . یه فکری بکنید . حتما" خودتونم بهش برخوردید .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۲۲:۵۹

آل سکوت گاو شیر ده ترامپ ... زیادی می خورد کدام اتحادیه عرب سران خود فروخته حزب الله لبنان آبروی شما را خرید خفه شید که به سرنوشت قذافی وصدام دچار می شوید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۸

عجب روزگاری شده،اگه لبنان راس میگه،جلوشون دربیاد، از چی باید بترسن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۹ ۰۶:۱۷

برکناری جورج قرداحی خواسته اول سعودی هاخواهد بود.وبعدخواسته دیگر وبدون پایان آنها مردم مطیع می‌خواهند که کوچکترین اعتراضی به هیچ چیزی نداشته باشند