• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400081713394
  • خبرنگار : 71424

روی بررسی گزینه جدید آموزش و پرورش وسواس داریم

روی بررسی گزینه جدید آموزش و پرورش وسواس داریم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ما در مجلس یازدهم در اولویت اول است، گفت: به همه وزرا رای اعتماد دادیم به جز وزیرآموزش و پرورش. اگر آموزش و پرورش برای ما در اولویت اول نبود بلافاصله وی را هم انتخاب می‌کردیم و برای ما زحمتی نداشت. حالا هم که گزینه جدید معرفی شود باز هم همان وسواس را داریم.

به گزارش ایسنا، علیرضا منادی در بیست‌وسومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه خیرین جامعه را به سمت تعالی هدایت می‌کنند، گفت: اگر بخواهیم به جایگاه بلندی برسیم، مهمترین ابزار آموزش است.

وی افزود: توجه ویژه‌ای به حوزه مدرسه‌سازی داریم سال گذشته علاوه بر بودجه درنظر گرفته در لایحه بودجه، ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید برای نوسازی مدارس تعریف کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان یکی از خیرین مدرسه ساز مبنی بر اینکه آموزش و پرورش در بسیاری کشورها جایگاه اول و دوم را دارد اما در کشور ما در جایگاه آخراست گفت: آموزش و پرورش برای ما در مجلس یازدهم در اولویت اول است. به همه وزرا رای اعتماد دادیم به جز وزیرآموزش و پرورش. اگر آموزش و پرورش برای ما در اولویت اول نبود بلافاصله وی را هم انتخاب می‌کردیم و برای ما زحمتی نداشت. حالا هم که وزیر معرفی شود باز هم همان وسواس را داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز کپرنشینی و مدارس غیرمطمئن در برخی مناطق کشور داریم که یک دغدغه مهم ماست گفت: علاوه بر این تعداد قابل توجهی از مدارس که اکنون سرپا و فعال هستند نیازمند بازسازی و استحکام‌اند. دغدغه سوم ما این است که بدون اینکه بخواهیم آموزش مجازی وارد نیازمندی‌های ما شده است. بسیاری از معلمان آمادگی نداشتند که باید به آنها آموزش داده شود تا از عهده این کار بربیایند. ابزار آموزش مجازی نیز باید مورد توجه باشد. سه و نیم میلیون دانش آموز در کشور دستگاه هوشمند ندارند.

منادی با اشاره به تصویب قانونی در مجلس با موضوع چگونگی کمک خیرین به آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای گفت: در قانون گفته شده که ۵۰ درصد مدارس باید به سمت مهارت‌آموزی بروند. این رقم اکنون ۳۵ درصد و دولت از این هدف‌گذاری عقب است. شمار مراکز فنی در وزارت علوم هم باید به ۳۰ درصد برسد که اکنون ۱۴ درصد است. یکی از اولویت‌های مدنظر ما این است که در همین راستا برای هنرستان ها و مراکز مهارتی بودجه خاصی درنظر گرفتیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از کل بودجه عمومی در لایحه قانون بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۳.۵ درصد دیده شده بود که در مجلس به ۸.۳ درصد کاهش یافت که اگر رتبه بندی با بودجه ۲۵ هزار میلیاردی اجرایی شود این سهم به حدود ۱۲ درصد می‌رسد  و باز هم آن رقم ۱۳.۵ درصد مسجل نمی شود، گفت: یک خروجی رتبه بندی معلمان، افزایش درآمد است اما هدف مهم ما این است که تفاوت بین سره و ناسره و معلم خوب و ضعیف مشخص شود که کار بزرگی است و برنامه اش امروز تصویب شده است و در روزهای آتی به صحن می‌رود.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهوری در این جلسه گفت: درخواست داریم حمایت کنید تا رتبه بندی که درخواست معلمان است و با مصالح دولت بررسی شده به سرانجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha