• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400081813761
  • خبرنگار : 50006

آغاز به‌کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و جشنواره غذاهای سنتی در اهر

آغاز به‌کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و جشنواره غذاهای سنتی در اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و جشنواره غذاهای سنتی در اهر آغاز شد.

رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر عصر دوشنبه در آیین افتتاح این جشنواره اهداف اصلی برگزاری جشنواره‌های متعدد از جمله جشنواره‌ی سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را شناساندن پتانسیل‌های گردشگری و اقلیم منطقه ارسباران و شهرستان اهر به مردم استان های دیگر عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری در راستای معرفی منطقه و اقلیم این شهرستان، بسیار حائز اهمیت بوده و در کنار برگزاری جشنواره‌ی سراسری تئاتر کوتاه شاهد برگزاری جشنواره‌هایی دیگری از جمله غذاهای سنتی و ... هستیم.

هدف از برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران شناساندن استعدادهای هنری منطقه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز جشنواره تئاتر سراسری ارسباران را از جمله بزرگترین رویدادهای هنری منطقه شمالغرب کشور عنوان کرد و گفت: در این رویداد مهم هنری که ۲۵ اثر از هنرمندان ۱۵ استان کشور به مرحله نهایی راه یافته اند، آثار تمامی هنرمندان تا اختتامیه این جشنواره به صورت خیابانی و صحنه‌ای اجرا خواهد شد.

الیاس ممی‌پور افزود: هدف از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر سراسری ارسباران رشد و توسعه، شناساندن منطقه و ارتقاء استعدادهای هنری منطقه ارسباران و شهرستان اهر است.

اهر پایتخت تئاتر کوتاه کشور است

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر سراسری کوتاه ارسباران نیز طی سخنانی گفت: امسال بعد از وقفه‌ای یک‌ساله که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاه بود، با مساعدت و حمایت مسئولین، مردم و هنرمندان توانستیم این رویداد را به صورت حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

عباس خلیفه لو با بیان اینکه شهرستان اهر پایتخت تئاتر کوتاه کشور است، افزود: در طول جشنواره در بخش صحنه ای ۱۰ اثر، در بخش خیابانی ۱۱ اثر و در بخش آیین سنتی نیز ۴ اثر خواهیم داشت که امیدواریم با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولان شاهد برگزاری باشکوه این رویداد هنری در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha