• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400081813908
  • خبرنگار : 71424

نیازمند تغییر برخی رویکردها در مدارس شاهد هستیم

نیازمند تغییر برخی رویکردها در مدارس شاهد هستیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند تغییر برخی رویکردها در مجموعه مدارس شاهد هستیم تاکید کرد: مدارس شاهد باید مظهر اقتدار و جریان‌سازی‌های فرهنگی در میان دانش‌آموزان باشند.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر ١٠٠ کشوری بدون سهمیه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر که در باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه ابتدا به این دانش‌آموزان که نشان دادند در عرصه علم و علم آموزی و مجاهدت‌های علمی بدون درنظر گرفتن هیچ ملاحظه و سهمیه‌ای، از سرآمدترین‌ها هستند تبریک می‌گویم گفت: این تنها بخش کوچکی از دستاوردهای این مجموعه بزرگ در کشور است که به فرمان امام (ره) و نگاه هوشمندانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و تاکنون هم استمرار یافته و برکات بسیاری برای مجموعه فرزندان شاهد و ایثارگر به همراه داشته است.

وی افزود: در کنار این فرزندان، دانش آموزان دیگری هم از فضای خوبی که برای تحصیل و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این مدارس شکل گرفته بهره بردند و معتقدیم باید این اتفاق بیفتد. هرچند تصور می‌کنم علی رغم اینکه کارهای خوب انجام شده با وضعیت مطلوبی که مدنظر است فاصله زیادی داریم و دینی که فرزندان شهدا و ایثارگران نسبت به ما، نظام و انقلاب دارند بسیار فراتر از اینهاست.

کاظمی با بیان اینکه هرگاه به یک خانواده شهید می‌اندیشم و فداکاری‌های این خانواده‌ها را مقابل چشمانم قرار می‌دهم شرمنده می‌شوم گفت: هرچقدر تلاش، کوشش و تمهید مقدمات کنیم ذره‌ای از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های این عزیزان را نمی‌توانیم جبران کنیم؛ ما در مقابل خانواده‌ شهدا هم شرمنده ایم. مجاهدت‌ها و تلاش‌های همسران شهدا و خانواده‌های جانبازان در کنار دستگاه‌ها، دستاورهای خوبی را به همراه داشته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در کنار بنیاد شهید و با کمک این بنیاد امروز نزدیک ۱۳۵۰ مدرسه شاهد را در کنار طرح پراکنده شاهد در خدمت این خانواده عظیم داریم گفت: با پوشش بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز شاهد، ایثارگر و کسانی که شایسته تحصیل در این مدارس هستند این خدمت‌رسانی را انجام می‌دهیم. ۱۹ هزار دانش آموز نیز تحت پوشش طرح پراکنده شاهد هستند.

وی ادامه داد: ماموریت ذاتی که به این مدارس واگذار شده است کسب توفیقات علمی است. معتقدم اکنون می‌توانیم بعد از گذشت سال ها از این اقدام ارزشمند نظام تعلیم و تربیت و بنیاد شهید با فرمان امام، یک بازبینی دقیقی انجام دهیم.

کاظمی با اشاره به اینکه این مدارس کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در یک منطقه و شهر هستند  گفت: مدارس شاهد باید مظهر اقتدار و جریان‌سازی‌های فرهنگی در میان دانش‌آموزان باشند. با اقدامات انجام شده این مدارس هم در عرصه‌های علمی و هم فرهنگی درخشیده‌اند. با این همه امروز نیازمند تغییر برخی رویکردها در مجموعه مدارس شاهد هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز به توسعه هنرستان های فنی و مهارت های مختلفی که دانش آموزان باید کسب کنند نیازمندیم. هیچ کجا بهتر از آموزش و پرورش برای مهارت آموزی نیست. آموزش و پرورش بهترین دستگاهی است که می‌تواند زمینه‌ تغییرات در رویکردها و جهت گیری‌های بنیادین در مجموعه کشور را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha