• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400081814075
  • منبع : نمایندگی قزوین

آخرین اخبار از جشنواره تئاتر قزوین

آخرین اخبار از جشنواره تئاتر قزوین

ایسنا/قزوین رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۵ گروه برای حضور در بیست و سومین دوره جشنواره تئاتر استانی اعلام آمادگی کردند اما باید دید چه تعداد به مرحله اجرا می‌رسند. اختتامیه این جشنواره هم ۹ تا ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود.

کیوان حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان باهدف پیشبرد سطح کیفی آثار و گسترش تئاتر در سراسر نقاط استان، بیست و سومین دوره  جشنواره تئاتر استانی را به‌عنوان مهم‌ترین رخداد تئاتری استان با تمرکز بر اجراهای عمومی برگزار می‌کند.

وی افزود: بازبینی آثار بیست و سومین جشنواره تئاتر استان قزوین از هفته آینده آغاز می‌شود، همچنین داوری و اختتامیه جشنواره ۹ تا ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود. تاکنون ۱۵ گروه برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند اما باید دید چه تعداد به مرحله اجرا می‌رسند.

دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره تئاتر استان قزوین اظهار کرد: در این جشنواره افراد و گروه‌های شاخصی شرکت کردند که می‌توانم به حامد مکملی که جایزه ویژه جشنواره فجر را دریافت کرد، سعید قربانی، مرتضی نجفی، سعید شیخی به‌عنوان کارگردان خوب استان اشاره کرد همچنین می‌توان به افرادی مانند سعید چگینی، میثم ملازینل، حامد شهرتی، کمال زراعی اشاره کرد که بدون وقفه کار تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: تئاتر ازجمله هنرهایی است که ازلحاظ بودجه در مضیقه است، تاکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از تئاتر حمایت کرده است و در شهرهای دیگر شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در حوزه حمایت از تئاتر ورود پیدا می‌کند، اما در قزوین این همت و کمک وجود ندارد.

حبیبی اظهار کرد: مسئولان باید نسبت به‌قاعده و قانون‌های فرهنگی، تئاتر، سینما، نقاشی و هنرهای دیگر را بشناسند و بدانند چقدر بودجه برای حمایت از آن‌ها نیاز است، کمک به هنرمندان به یک شخص نمی‌رسد بلکه کمک به گروه اجرایی است که کیفیت اجرا را بیشتر می‌کند.

وی تأکید کرد: تهران نیز کمک جزئی ۱۵ میلیون تومانی به جشنواره تئاتر کرده است که دردی از ما دوا نمی‌کند چراکه هزینه داوری و خرج اسکان و پذیرایی از آن‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون می‌شود، همچنین هر گروه که در جشنواره شرکت می‌کند برای تولید یک اثر صرفاً ۵ میلیون تومان هزینه دریافت می‌کنند درحالی‌که ما به‌منظور حمایت از گروه‌ها برای تهیه دکور، لباس و دستمزد عوامل ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان باید پرداخت کنیم تا کار باکیفیتی تولید شود و ضمن اینکه مبلغی برای گروه باقی بمانند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد وظایف گسترده‌ای دارد و به‌تنهایی نمی‌تواند تئاتر را موردحمایت قرار دهد، هر مدیر دیگری به روی کار بیاید نیز به‌تنهایی نمی‌تواند به ما کمک کند، علی‌رغم اینکه قزوین شهری صنعتی است، صنعتگران علاقه‌ای به حمایت از کارهای فرهنگی ازجمله تئاتر ندارند.

وی اظهار کرد: ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی استان قزوین هم از تئاتر حمایتی نمی‌کنند چون شناخت کافی از هنر نمایش وجود ندارد، به هر حال باید تعامل صورت بگیرد تا بتوانیم انگیزه کمک به مسائل فرهنگی را بیشتر کنیم که راهکار این امر بسیار پیچیده است.

حبیبی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد با بودجه‌ای که دارد نمی‌تواند به ما کمک کند، اما به ما فضایی برای تمرین می‌دهند، به هر حال با توجه به اینکه تعداد علاقه‌مندان به این رشته در حال افزایش است و با توجه به تأسیس هنرستان‌ هنرهای زیبا در قزوین باید بودجه بیشتری به قزوین تزریق شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha