• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081814184
  • خبرنگار : 71415

خشم نخست‌وزیر اتیوپی از انتقال متهمان به کشتارجمعی به اسراییل/ برخی حتی ریشه یهودی ندارند

خشم نخست‌وزیر اتیوپی از انتقال متهمان به کشتارجمعی به اسراییل/ برخی حتی ریشه یهودی ندارند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره ریشه‌های یهودی و سطح خطری که به عنوان دلیل انتقال ده‌ها اتیوپیایی به اراضی اشغالی در یک عملیات مخفیانه اعلام شده، ابراز تردید کردند. این در حالی است که نخست‌وزیر اتیوپی از اینکه در میان این افراد، افسران متهم به کشتار جمعی در تیگرای هم منتقل شده‌اند، بسیار خشمگین است.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت: سازمان مهاجرت و جمعیت رژیم صهیونیستی به طور جدی نسبت به اینکه گروه ۶۱ نفری از اتیوپیایی‌هایی که از منطقه جنگ‌زده تیگرای به اراضی اشغالی منتقل شدند، ریشه‌ یهودی دارند ابراز تردید کرده است.

جنگ بین نیروهای شبه‌نظامی تیگرای و ارتش اتیوپی بیش از یک سال پیش آغاز شد و با تشدید درگیری‌ها در هفته‌های اخیر، درخواست‌های فزاینده‌ای در اسرائیل برای انتقال دادن اعضای جامعه یهودیان اتیوپی به اراضی اشغالی برای امنیت آنها بوجود آمد.

گرچه برنامه انتقال این افراد از طریق هوایی به اسرائیل در زمان تصدی بنیامین نتاتنیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم تدوین شد، اما کابینه نخست وزیر جانشین او یعنی نفتالی بنت بود که آن را امضا کرد.

به نوشته این روزنامه، در طول یک سال گذشته، بیش از ۲۰۰۰ یهودی اتیوپیایی در عملیات‌های هدایت‌شده از سوی تل‌آویو به اراضی اشغالی آورده شده‌اند. اما گزارش شده که در میان این افراد منتقل شده، ۶۱ نفر تقاضا کردند وزرای این دولت مهاجرت آنها را تایید کنند زیرا مدعی شدند "آنها بخشی از جامعه یهودی نیستند، بلکه فقط ریشه‌های یهودی دارند".

اما پس از اینکه چند نفر از آنها طی مدت کوتاهی عکس‌هایی را پس از ورودشان به اسرائیل در فضای مجازی منتشر کردند، سوابق این افراد و اطلاعاتی که در اختیار مقامات رژیم صهیونیستی قرار داده بودند، مورد تردید قرار گرفت و مقامات مهاجرتی این رژیم دستور به تحقیقاتی دقیق‌تر دادند.

در یک گزارش سازمان مهاجرت و جمعیت این دولت در این خصوص آمده است: تردیدهای جدی در مورد ریشه‌های یهودی متقاضیان، به رغم سوگندنامه‌های آنها، وجود دارد.

این گزارش با اشاره به اینکه آنها به صورت عادی نمی‌توانستند به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کنند، افزود: بیشتر متقاضیان آنطور که ادعا کرده‌اند از یک منطقه جنگی نیامده‌اند و خطر جانی آنها را تهدید نمی‌کرده است.

یک منبع به این روزنامه گفت که مقامات تنها توانستند نسب یهودی را برای چهار نفر از اعضای این گروه تأیید کنند.

طبق گزارش رسانه‌ها، تحقیقات نشان دادند فهرست گردآوری شده از افرادی که برای انتقال در نظر گرفته شدند، از طرف مردی تهیه شده که در سال ۱۹۹۶ از اتیوپی به اسرائیل مهاجرت کرده است. گروهی که به اسراییل منتقل شده بودند شامل دو نفر که ادعا می‌کردند پسران او هستند، همسر سابق وی که مسیحی است، شوهر این زن، فرزندانشان و تعدادی از افرادی که او در گذشته با آنها کار کرده، بوده است.

در گزارش مربوط به تحقیقات نتیجه گرفته شد: این احساس وجود دارد که این یک توطئه برای سوء استفاده بوده است.

با این حال، منابع به هاآرتص گفتند که این گروه صرف‌نظر از نتیجه نهایی، به اتیوپی بازگردانده نخواهند شد.

یک شبکه تلویزیونی اسرائیل هم گزارش داد، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در یک گفتگوی تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عصبانیت شکایت کرده که در میان اتیوپیایی‌هایی که در ماه‌های اخیر منتقل شده‌اند، افسرانی هستند که متهم  به جنایات جنگی هستند.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل در گزارشی خبری به نقل از یک منبع امنیتی درگیر در این موضوع گفت که حداقل چهار افسر - از میان بالغ بر ۲۰۰۰ نفری که طی سال گذشته به اسرائیل منتقل شدند - مظنون به شرکت در قتل‌عام شورشیان در منطقه تیگرای هستند.

بنت  گفته است که بزودی درباره موضوع انتقال یهودیان اتیوپیایی از منطقه درگیری به فلسطین اشغالی، با وزرای کابینه گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha