• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400081814283
  • خبرنگار : 50403

ماجرای تجمع امروز اهالی کرکج چه بود؟ / آخر و عاقبت کلنگ‌زنی‌های نمایشی در تبریز

ماجرای تجمع امروز اهالی کرکج چه بود؟ / آخر و عاقبت کلنگ‌زنی‌های نمایشی در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی اهالی کرکج به نشانه‌ی اعتراض مسیر ورودی به تبریز را مسدود کرده بودند که موجب ایجاد ترافیک سنگین در ورودی تبریز شده بود.

صبح امروز سه‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، اهالی منطقه کرکج در شهرستان تبریز به دلیل اعتراض به عدم ساخت و تکمیل پل دور برگردان در ورودی این منطقه دست به تجمع زده و مسیر را نیز مسدود کرده بودند.

این تجمع و اعتراض اهالی کرکج موجب بروز ترافیک سنگین در ورودی تبریز شده بود.

خبرناگر ایسنا، برای مشخص شدن جزئیات این تجمع و اینکه چه دلایلی باعث اعتراض اهالی کرکج شده بود، موضوع را از شهردار منطقه ۵ کلانشهر تبریز جویا شد.

میرعلی اصغر نساج در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تجمع امروز اهالی منطقه کرکج و خواسته‌های آنان اظهار کرد: چند سال قبل و در اواخر دوره‌ی مدیریت آقای نجفی، قول احداث پل دور برگردان در ورودی کرکج، به اهالی منطقه داده شده بود و حتی بدون داشتن طرح و نقشه‌ی اولیه کلنگ‌زنی نیز صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: چندماه قبل و در ایام انتخابات نیز اهالی کرکج تجمع کرده بودند که ما در محل حاضر شده و توضیحاتی را ارائه دادیم و عرض کردیم که در حال اخذ مجوز از شورای ترافیک هستیم و به محض تصویب در شورای ترافیک، از طریق اعلام مناقصه و تعیین پیمانکار، پروژه را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از تصویب این طرح در شورای ترافیک، موضوع را با معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرکز در میان گذاشتیم تا این معاونت کارهای مربوط به صدور مجوز و ...  را انجام دهد و معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرکز نیز سازمان عمران را به‌عنوان متولی اجرای این پروژه انتخاب کرد و سازمان عمران نیز شرکت نمودار را مشاور این پروژه تعیین کرد تا نقشه‌های اجرایی این طرح را تهیه کنند.

نساج خاطرنشان کرد: سازمان عمران و شرکت نمودار از شهریورماه تاکنون در حال تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی این طرح هستند که این کار در حال اتمام است و طبق صحبت‌های انجام شده با مدیرعامل سازمان عمران، مناقصه‌ی این طرح در آذرماه از طریق روزنامه رسمی اعلام و بعد از مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرای طرح نیز آغاز خواهد شد.

وی در خصوص دلایل ناراحتی و اعتراض اهالی کرکج متذکر شد: چون در گذشته قول‌هایی داده شده و عملی نشده است و به دلیل زمان‌بر بودن تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی توسط شرکت نمودار، قول سه ماهه‌ی ما نیز به ۶ ماه تبدیل شده است، اهالی محترم معترض بودند که چرا به قول خود عمل نکرده اید.

وی تاکید کرد: مردم حق دارند ناراحت باشند چون قبل از سال ۹۶ به این اهالی قول داده بودند و بدون داشتن هیچگونه طرحی کلنگ‌زنی شده بود در حالیکه کلنگ‌زنی زمانی باید انجام شود که پیمانکار طرح مشخص باشد.

شهردار منطقه ۵ تبریز در خصوص زمان اتمام و همچنین اعتبار لازم برای این طرح نیز گفت: اعتبار لازم برای اجرای این طرح تقریبا ۴۰ میلیارد تومان است که در بودجه شهرداری منطقه پنج ، مبلغ ۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که البته این مبلغ برای آغاز طرح کافی است و ما امیدواریم بقیه‌ی اعتبار نیز در بودجه‌ی سال بعد اعمال شود تا این طرح حداکثر در مدت ۱۴ ماه تکمیل شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا مسئولین وقت بدون داشتن طرح و نقشه‌ی اولیه و مشخص نشدن پیمانکار کلنگ زنی کرده بودند، گفت: این سوال را باید مسئولینی پاسخ دهند که کلنگ زنی کرده اند چرا که کلنگ زنی نمایشی و شعاری و عدم تکمیل طرح در زمان تعیین شده، اعتماد مردم نسبت به شهرداری را سلب می‌کند.

بازگشایی مسیر مسدود شده با وساطت فرمانداری و نیروی انتظامی

روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز نیز با ارائه‌ی توضیحاتی به خبرنگار ایسنا در خصوص این تجمع اعلام کرد: با وساطت فرمانداری شهرستان تبریز، پلیس راهور استان، نیروی انتظامی شهرستان و همچنین قول شهرداری منطقه پنج، مسیر گشایش یافت و مقرر شد در اوایل هفته‌ی آتی با حضور مسئولین فوق و اهالی منطقه در مسجد جامع کرکج، مشکلات این طرح بررسی و به خواسته‌های اهالی کرکج پاسخ داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha