• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081914574
  • خبرنگار : 50405

/عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم از دید فعالان سیاسی/

ترقی: فعالیت‌های دولت سیزدهم امید را به مردم بازگردانده است

ترقی: فعالیت‌های دولت سیزدهم امید را به مردم بازگردانده است

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی توانسته با حضور بین مردم، فاصله مردم با دولت را کاهش دهد و سرمایه اجتماعی نظام را تقویت کند و با برنامه‌های خود امید از دست رفته مردم را بازگرداند. امروز موسسه گالوپ اذعان می‌کند که ۷۲ درصد مردم کشور از عملکرد رئیس جمهور ایران رضایت دارند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارزیابی خود از عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم اظهار کرد: طی همین مدت کوتاهی که از شروع دولت سیزدهم می‌گذرد، این دولت موفق شد بالغ بر ۹۰ میلیون دوز واکسن به مردم تزریق و شیوع کرونا را کنترل کند. این در حالی است که در دولت گذشته گفته می‌شد که در صورت عدم پذیرش FATF نمی‌توانیم واکسن بخریم و نفت بفروشیم.

وی افزود: همچنین دولت سیزدهم توانست علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها، فروش نفت را به سطح قابل توجهی برساند و پول آن را به داخل کشور منتقل کند. علاوه بر این، این دولت توانسته کسری بودجه سال ۱۴۰۰ را بدون چاپ اسکناس و استقراض از بانک مرکزی تامین کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی اضافه کرد: دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز نخست کار خود با سرعت بخشیدن به تخلیه گمرکات و بسیج امکانات حمل و نقل، توانست هم کالاهای اساسی را از گمرک ترخیص کند و به دست مردم برساند و هم در جهت تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان اقدام نماید و بحرانی که ما در این رابطه داشتیم را برطرف سازد.

ترقی عنوان کرد: در عرصه سیاست خارجه نیز بزرگترین گامی که دولت سیزدهم برداشت، پیوستن ایران به سازمان شانگهای بود که با استقبال اعضای این سازمان روبه‌رو شد. با پیوستن ایران به سازمان شانگهای دریچه همکاری‌های اقتصادی و امنیتی ایران با اعضای این سازمان گشوده شد که همه این‌ها تحولات بسیار خوبی را در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی برای جمهوری اسلامی پدید آورد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: همچنین تا کنون در دولت سیزدهم تلاش شده تغییرات مدیریتی در حد ضرورت و بر اساس شایسته‌سالاری و توجه به نظرات مردم انجام شود. این اقدامات باعث افزایش همکاری و رشد تعامل دولت و مردم برای عبور از فتنه‌ها و مشکلات می‌شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر دولت در تلاش است بر مبنای ایجاد تحول در نظام بودجه‌ریزی و تدوین پیوست عدالت برای تصمیماتش برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کند. به نظر می‌رسد دولت در گزارش خود از عملکرد ۱۰۰ روز نخست برای مردم خبرهای خوشی در حوزه مسائل اقتصادی داشته باشد. دولت برای حل مشکلات مردم در تمام زمینه‌ها و ایجاد رونق در تولید در حال برداشتن گام‌های موثری است. تصور می‌کنم با توجه به عزمی که دولت در ساخت مسکن دارد، در چند ماه آینده شاهد شکل‌گیری جهش خوبی در ساخت و ساز مسکن نیز باشیم که همین موضوع هم موجب رونق در کسب و کارهای وابسته به ساخت مسکن خواهد شد. در مجموع دولت توانسته گام‌های خوبی در بهبود وضعیت زندگی مردم و ایجاد امید در جامعه بردارد.

ترقی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: این سفرها زمینه آشنایی هر چه بهتر دولت با مشکلات را فراهم می‌کند. در این سفرها گره‌های باز نشده چندین ساله استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین طبیعتا رفتن به این سفرها کار ارزشمندی است که در دولت سیزدهم در حال انجام است. اینکه مردم و مسئولان ادارات در استان‌ها می‌توانند بدون واسطه مشکلات خود را به رئیس جمهور بگویند و دولت از نزدیک مشکلات را بررسی می‌کند، نقش موثری در برنامه‌ریزی دولت در جهت رفع این مشکلات خواهد داشت؛ لذا این سفرها می‌تواند برکات زیادی را برای مردم به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha