• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400081914632

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی البرز:

البرز جزو استان‌های کم تحرک کشور است

البرز جزو استان‌های کم تحرک کشور است

ایسنا/البرز رئیس هیئت ورزش‌های همگانی البرز با اشاره به اینکه بسترهای ورزش همگانی در البرز آنچنان که باید فراهم نیست، گفت: بر اساس آمارهای موجود البرز جزو استان‌های کم تحرک محسوب می‌شود و فضاهای ورزش همگانی موجود مناسب نیست.

علیرضا رحمتی در گفت و گو با ایسنا، گفت: ورزش‌های همگانی دو سال است که با فراز و فرودهای زیادی مواجه شده و به صورت سرپرستی اداره می‌شد. در طول دو سال با توجه به اینکه هیئت صورت سرپرستی اداره می‌شد خلاءهایی در روند امور ایجاد شده بود که باید کم‌کم این ایرادات پوشش‌دهی شود.

وی با اشاره به این که نگاه هیئت به ورزش‌های همگانی کاملاً علمی و عملیاتی و با هدف توسعه فعالیت‌های بدنی در استان البرز است، تصریح کرد: در دو سال اخیر که کرونا شیوع پیدا کرد، جامعه ما به سمت کم تحرکی گرایش پیدا کرده است. تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل با شیوع کرونا و اتفاقات ناشی از بیماری باعث افسردگی و خمودگی بین مردم شده است.

وی ادامه داد: اکنون کار هیئت همگانی دو چندان شده است تا بتواند شور و نشاط را به جامعه تزریق کند. امید است با برنامه‌هایی که پیش رو دارد بتواند سهم بسزایی در جامعه مخاطب که اقشار مختلفی را در برمی‌گیرد داشته باشد وهدف اصلی آن که ایجاد جامعه، شهر و شهروند فعال است محقق شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بسترهای ورزش همگانی در البرز آنچنان که باید فراهم نیست، افزود: بر اساس آمارهای موجود البرز جزو استان‌های کم تحرک محسوب می‌شود و فضاهای ورزش همگانی موجود مناسب نیست. امکانات و تجهیزات کافی وجود ندارد و به امکانات و مجموعه‌های بیشتری برای فعالیت اقشار مختلف با توجه به شرایط و علاقه‌مندی‌هایشان نیازمند هستیم.

رئیس هیئت همگانی البرز مخاطبان ورزش همگانی را اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: مخاطبان ورزش همگانی قشرخاصی نیستند بلکه افراد متفاوت در سنین متفاوت هستند و برای تک تک این افراد باید شرایطی ایجاد شود که بتوانند در فعالیت‌های ورزشی  و بدنی استان سهیم باشند. این در حالیست که فضاهایی که ایجاد می‌شود تنها برای قشر خاصی است و بسیاری از افراد  نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. از طرفی باید بانوان به عنوان نیمی از جامعه به صورت ویژه مورد توجه بگیرند و فضاهای خاصی برایشان در نظر گرفته شود که اکنون دو مجموعه پارک بانوان برای فعالیت بانوان وجود دارد.

به گفته رحمتی یکی از موضوعات مورد توجه آگاهی‌بخشی به جامعه است. اینکه مردم بدانند چگونه ورزش صحیح برای سلامت را انجام دهند.

وی افزود: بنابراین به دنبال این هستیم که در فضاهای عمومی تیم‌هایی از متخصصان را برای آگاهی بخشی به مردم در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید همت کنند تا جهش در ورزش همگانی اتفاق بیافتد، تصریح کرد: از طرفی سازمان‌های مختلف نقش مهمی در زمینه  گسترش ورزش همگانی به عهده دارند.  شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بسیج، جامعه کارگری و اقشار مختلف باید پای کار باشند. تنها شعار دادن در مورد اهمیت ورزش مهم نیست بلکه نکته مهم عملیاتی کردن آن هاست. اینکه فقط رویداد و همایشی را برگزار کنیم و از آن بگذریم کافی نیست بلکه به دنبال توسعه پایدار در ورزش هستیم.

وی با اشاره به اهمیت گسترش تعاملات هیئت با تمام ارگان‌هایی که می‌توانند گام‌هایی برای توسعه فعالیت بدنی در استان بردارند، تصریح کرد: هیئت اخیراً ارتباطات نزدیکی با شهرداری برقرار و در حال تنظیم تفاهم نامه‌هایی با این نهاد است. تعاملاتی با معاونت خدمات شهرو معاونت فرهنگی و ورزشی برای بهینه سازی فضای پارک‌ها برای ورزش و استقرار تجهیزات مناسب و استاندارد برقرار شده است. در برنامه‌های آتی هیئت  نیز به دنبال عقد تفاهم نامه‌های متعدد با شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش هستیم.

وی  افزود: از طرفی در حال غربالگری و انتخاب مربیان متخصص برای ارائه خدمات ورزشی در سطح بوستان‌ها هستیم تا فعالیت‌های بدنی به صورت علمی‌تری ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha