• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400081914975
  • خبرنگار : 71567

واکنش وزارت بهداشت به مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی

واکنش وزارت بهداشت به مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد، گفت: تا زمانیکه نظام سطح بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد، در پاسخ به خبری مبنی بر افزایش ۳۰۰۰ نفری ظرفیت جذب دانشجویان پزشکی، عنوان کرد: افزایش سالیانه ۳ هزار نفر (حدود ۴۰ درصد) ظرفیت پزشکی کشور، مغایر با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت و تهدیدکننده سلامت مردم است.

وی افزود: مطالعات وزارت بهداشت نشان می دهد که براساس معیارهای داخلی و بین المللی، نیاز به پزشک خصوصا پزشک متخصص در کشور وجود دارد، اما با توجه به امکانات موجود و اهمیت کیفیت آموزش در حوزه سلامت مردم این افزایش باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش دسترسی مردم به پزشک، فقط از طریق افزایش ظرفیت پزشکی محقق نمی شود؛ تا زمانیکه نظام سطح بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.

به گزارش وبدا، دکتر باقری فرد تصریح کرد: اگر افزایش تعداد پزشکان مشکل گشا بود، مردم کشورهای همسایه از جمله عراق با وجود داشتن تعداد متخصصین بیشتر از ما، جهت درمان بیماری های ساده و پیچیده به کشور ما سفر نمی کردند، لذا ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی را باید عالمانه و هوشمندانه و با توجه زیرساخت ها و امکانات افزایش داد و همزمان آینده شغلی این عزیزان را نیز تضمین کرد، در غیر این صورت ما پزشکان را با خونِ دل تربیت کرده و تحویل کشورهای همسایه و خارجی خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۱

واقعا جناب معاون حرف حقی رو فرمودند. رو چه حسابی تا این حد افزایش باید باشه با کدوم امکانات؟ الان پزشکی ایران جز پزشکی برتر دنیاست ولی با این افزایش ظرفیت مطمئنا خیلی زود کیفیتش رو از دست میده تا جایی که کسی تو ایران اعتمادی به پزشک نداشته باشه چون با این افزایش ظرفیت نجومی فقط سه حالت پیش میاد 1-افزایش پزشک بی سواد2-افزایش پزشک بیکار3-افزایش خطای پزشکی و مرگ و میر.