• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400081915240
  • خبرنگار : 71613

مهرداد سراجی: اسکوچیچ و طارمی مشکلشان را حل می‌کنند/ از رشته‌های پایه حمایت می‌کنیم

مهرداد سراجی: اسکوچیچ و طارمی مشکلشان را حل می‌کنند/ از رشته‌های پایه حمایت می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه ورزشی سایپا گفت: هیچ‌وقت دنبال پرداخت مبالغ کلان به بازیکنان نبوده‌ایم چون این حاصل دسترنج افرادی است که در شرایطی سخت کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از تیم والیبال زنان سایپا امروز (چهارشنبه) برگزار شد. والیبالیست‌های سایپا ضمن کسب دو قهرمانی در لیگ برتر در جام باشگاه‌های آسیا هم برای اولین بار در تاریخ والیبال زنان ایران در جایگاه چهارم  قرار گرفتند.

در این مراسم که با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، تقوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا و بازیکنان و کادر فنی تیم والیبال زنان این باشگاه حضور داشتند.

مهرداد سراجی، مدیرعاملی باشگاه ورزشی سایپا در این مراسم گفت: سال گذشته فعالیت‌های متعددی را شروع کردیم و اتفاقات خوبی به دست آمد. در والیبال زنان قهرمان، در فوتسال زنان نایب قهرمان، در والیبال نوجوانان قهرمان و در والیبال جوانان سوم کشور شدیم و عناوین دیگری هم بدست آوردیم. ۱۸ رشته ورزشی در سایپا داریم که برخی از آنها به دلیل کرونا و شرایط حاکم بر کشور برگزار نشد.

او افزود: در حال حاضر در رده‌های سنی پایه فوتبال در بهترین سطح قرار داریم. با تیم‌های استقلال و پرسپولیس مسابقاتی داشتیم و حتی پیروز شدیم. اینها با زحمت کادر فنی، بازیکنان و ... کسب شده است. ما به تیم‌های متمول و صاحب‌نام نباخته‌ایم بلکه برنده شده‌ یا مساوی کرده‌ایم.

سراجی در مورد حمایت از رشته‌های پایه گفت: ما طی جلسه با دکتر صالحی‌امیری تصمیم گرفتیم علاوه بر رشته های پرجمعیت مثل فوتبال و والیبال به سمت رشته‌های پرمدال و پایه مثل دوومیدانی هم برویم.

او افزود: یکی دیگر از افتخارات باشگاه سایپا در سال گذشته، حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال بود که پشتکار باشگاه سایپا باعث شد تا این باشگاه به عنوان نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها عضو هیات رئیسه فدراسیون باشد. امسال همچون سال‌های گذشته بازیکنان ارزشمندی به تیم‌های ملی داده‌ایم؛ ابوالفضل جلالی، امیرعلی صادقی و آقای امیرحسین حسین‌زاده از محصولات باشگاه سایپا بوده‌اند که به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند.

سراجی در مورد وضعیت تیم فوتبال سایپا گفت: درآمدهای باشگاه سایپا حاصل تلاش و دسترنج کارکنان و افراد زحمتکشی است که تلاش می‌کنند، ارزش افزوده‌ ایجاد کنند و نتایج آن مبالغی است که در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد، در نتیجه هیچ‌وقت دنبال پرداخت مبالغ کلان به بازیکنان نبوده‌ایم چون این حاصل دسترنج افرادی است که در شرایطی سخت کار می‌کنند. امیدواریم با مربی با اخلاق تیم فوتبال سایپا را به قله‌های افتخار برسانیم. فوتبال امروز کاملا حرفه‌ای شده و شاید نتایج سایپا قابل قبول افکار عمومی نباشد اما این مسیری بود که آگاهانه انتخاب کردیم تا به سمت استعدادیابی برویم و نخبه‌هایی را به جامعه ورزش معرفی کنیم.

مهرداد سراجی همچنین در جمع خبرنگاران درباره تجلیل از تیم والیبال زنان سایپا گفت: امروز روز خوبی برای باشگاه سایپا بود که از زنان والیبال تجلیل کردیم. باشگاه سایپا در حوزه زنان پیگیری‌های زیادی انجام داده و سال گذشته به عنوان قهرمان ایران به جام باشگاه‌ها رفت که برای اولین بار چهارم شد.

او در مورد پرونده سایپا در دادگاه CAS گفت: اولین جلسه دادگاه بین‌المللی ورزش را در ادامه اعتراضی که به رای کمیته استیناف داشتیم ساعت ۱۱ روز جمعه با داور و قاضی پرونده و طرفین دعوا داریم که امیدوارم حق تضییع شده سایپا به آن برگردد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که در صورتی که رای CAS  به نفع سایپا صادر شود، ساز و کار حضورش در لیگ چگونه است، گفت: به این مطلب باید بعدها بپردازیم اما به عنوان مدیرعامل باشگاه باید حقوق تضیع شده را دنبال کنم. امیدوارم رای به نفع ما صادر شود اما اینکه بعدا چه تصمیمی گرفته شود، مساله ای است که باید  بعدا به آن بپردازیم.

سراجی در مورد وضعیت نامناسب زمین‌های لیگ یک فوتبال گفت: باشگاه‌ها مبالغ قابل توجهی به بازیکنان و کادر فنی پرداخت می‌کنند و هزینه های زیادی هم برای رفت و آمد می‌پردازند اما زیرساخت های ورزشی به تناسب آن رشد نکرده و لازم است که باشگاه‌ها به آن بپردازند. گذشته از اینکه باشگاه سایپا در هفته های قبل به خصوص در شیراز به دلیل زمین آسیب دید. آماده کردن زیرساخت زمین هزینه بالایی نمی‌برد. با پولی که به یک بازیکن متوسط داده می‌شود، می‌توان یک زمین را "اورهال" کرد. در شرایطی که زمین نامناسب است بازیکنان به زیر توپ زدن و رساندن توپ به محوطه ۱۸ قدم حریف روی می‌آورند که این زیبنده نیست.

او در مورد اختلاف طارمی و اسکوچیچ هم بیان کرد: تیم ملی در شرایط حساسی است که باید مسائل آن به صورت حرفه ای بررسی شود. مشخص نیست در ترجمه مطالب اسکوچیچ چقدر دقت شده اما اینکه اعضای هیات رئیسه ورود کنند حرفه ای نیست. سرمربی تیم ملی و بازیکن، مشکل را برطرف می‌کنند.

سراجی در مورد پرونده ویلموتس هم گفت: تیم حقوقی فدراسیون در حال پیگیری این موضوع است. من ورود نکرده‌ام و امیدوارم نتیجه به نفع فدراسیون باشد.

عضو هیات رییسه فدراسیون در مورد تبلیغات محیطی لیگ برتر گفت: یکی از آیتم‌هایی که باید سازمان لیگ به آن بپردازد این است که مبالغ قراردادها را شفاف اعلام کند تا باشگاه ها مطلع شوند. من به عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا هیچ ارتباط سیستماتیکی با سازمان لیگ برای اطلاع از میزان درآمدها ندارم اما به عنوان عضو هیات رئیسه گزارش هایی می‌رسد. این لازم است اصلاح شود تا باشگاه ها مطلع شوند. باید جلسات مشخصی برگزار شود و سازمان لیگ هم در راستای سفاف‌سازی عملکرد مالی، این گزارش را به صورت رسمی در اختیار مدیران عامل باشگاه ها قرار دهد.

او در پاسخ به این سوال که درآمد سایپا از تبلیغات محیطی چقدر بوده؟ گفت: مبلغش خیلی محدود است و باید صورت‌های مالی را ببینم.

سراجی در پاسخ به اینکه سازمان لیگ ۲.۵ درصد از قرارداد بازیکنان را کسر می‌کند، گفت: یکی از موضوعاتی که در فدراسیون فوتبال دنبال می‌کنم این است که صورت های مالی شفاف، حداقل در اختیار هیات رئیسه قرار بگیرد اما تا الان این اتفاق نیفتاده است. به اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و به دبیر کل اعلام کردم که لازم است صورت‌های مالی و عملکرد مالی هفت، هشت ماهه ای که این هیات رئیسه سر کار آمده حداقل در  اختیار هیات رییسه قرار بگیرد. فدراسیون به عنوان سازمان، درآمدها و هزینه ‌هایی دارد که این در صورت های مالی ثبت و در سال مالی گزارش می شود. این گزارش باید به تایید هیات رییسه برسد و لازم است که در هر بازه‌ای گزارشی به هیات رئیسه ارائه شود. اگر گزارش عملکرد در اختیار اعضای هیات رییسه قرار بگیرد می‌توانم به سوالات شما پاسخ دهم.

سراجی در پایان در مورد استعفایش از کمیته فوتسال گفت: من از کمیته فوتسال استعفا داده‌ام و در حال حاضر عضو هیات رییسه فدراسیون هستم و از منافع اعضای مجمع که به من رای دادند دفاع می‌کنم. در  کمیته فوتسال همه مقدمات اعزام تیم به دو تورنمنت را انجام دادیم و موقعی که تیم می‌خواست به لیتوانی اعزام شود گفتم کاری برای انجام ندارم و استعفا دادم. گفتم تمرکزم را باید روی هیات رییسه بگذارم چون حس می‌کنم قولی که به اعضای مجمع داده‌ام مغفول مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha