• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400081915357
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دومین پویش سفیران حسینی (ع) دانشگاه فرهنگیان به ایستگاه آخر رسید

ایسنا/اصفهان آیین اختتامیه دومین پویش سفیران حسینی (ع) دانشگاه فرهنگیان کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و با معرفی برگزیدگان این دوره در اصفهان برگزار شد.

حسین خنیفر-رئیس دانشگاه فرهنگیان امروز (چهارشنبه_۱۹ آبان ماه) در آئین اختتامیه دومین پویش سفیران حسینی دانشگاه فرهنگیان کشور در مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان، با بیان اینکه انسان جنون تخریب و خود تخریبی گرفته است، اتصال به فرهنگ نامه پویش سفیران حسینی (ع) را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: اتصال به مکتب عاشورایی انسان را از بسیاری فتنه ها دور می‌کند.

وی با اشاره به تحقیق سی ‌ساله در حوزه مکتب عاشورایی گفت: هنوز محورهای ناگفته بسیاری وجود دارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید براینکه باید میراث دار کربلا باشیم‌ و از دردنامه ها و درس نامه های  کربلا  درس بگیریم، خاطرنشان کرد: نباید میراث خوار حسینی بمانیم.

تقی آقاحسینی- مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: دانشگاه حکمت بنیان فرهنگیان در مسیر عبودیت در تلاش برای تربیت معلمانی حکیم است.

وی افزود: پویش سفیران حسینی بیش از چند ده هزار دانشجو را به صورت مجازی گرد هم‌آورد و شور و نشاطی وصف ناشدنی ایجاد کرد.

آقاحسینی این فعالیت راهبردی را عاملی برای تربیت معلمان حکیم‌ دانست و گفت: این معلمان حکیم دارای روحی مطالبه گر هستند که علاوه بر تزکیه نفس، اخلاق مدار نیز هستند که از معلمانی فکور برترند.

کیانا کاوه- مدیر کل امور اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز در این برنامه با ارائه گزارش از روند پویش سفیران حسینی دانشگاه های فرهنگیان کشور، اظهار کرد: در راستای تاکیدات رهبر معظم، تربیت معلم تراز اسلامی در دستور کار دانشگاه فرهنگیان است و مسائلی همچون پویش سفیران حسینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به محدودیت پیاده روی اربعین در پی شیوع کرونا، گفت: پویش سفیران حسینی در سال گذشته برای اولین بار با استقبال ۱۲ هزار نفری روبرو شد و در سال جاری پویش دوم در سه محوراربعین حسینی، چهارمین سوگواره اربعین حسینی و مواسات و همدلی حسینی، موکب ها و برنامه های فرهنگی برگزار و در نهایت ۷۳۶ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

کاوه با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر دانشجو، استاد و همکار مخاطب دومین پویش سفیران حسینی بودند، خاطرنشان کرد: برنامه این دوره با همکاری قم، قزوین و اصفهان به خوبی برگزار شد.

حجت الاسلام علی تقوی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز در این برنامه با بیان اینکه اهتمام جدی و حمایت از این دست برنامه ها در دانشگاه تحسین برانگیز است، اظهار کرد: پس از شکل گیری جامعه های نبوی، علوی و فاطمی به دلیل بی مهری های جامعه بشری به فرستادگان خداوند، به غیبت امام منتهی شدیم.

وی افزود: باید جامعه نبوی به جامعه مهدوی متصل می شد، اما در دوران غیبت با محرومیت بشر با فرستادگان الهی مواجه هستیم.

وی گفت: در این شرایط اینگونه برداشت می شود که جامعه دینی شکل نمی گیرد، اما به وعده الهی نور حق خاموش نخواهد شد.

نقوی تاکید کرد: جلوه‌های حکومت مهدوی در پیاده روی اربعین شکل می‌گیرد. اربعین دیگر یک مراسم نیست و با اربعین شاهد شکل گیری تمدن حسینی هستیم.

به گزارش ایسنا، دومین پویش سفیران حسینی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در ۶ بخش، آثار ویدوئی،صوتی، مکتوب، هنری، پژوهشی و بخش ویژه مورد ارزیابی قرار گرفت. در مجموع ۷۰ رتبه برتر و ۱۱ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش دانشجویان، ۴۷ رتبه اول تا سوم و هفت رتبه شایسته تقدیر شناخته شدند و در بخش اساتید و همکاران نیز ۲۳ نفر حایز رتبه های اول تا سوم و هفت نفر شایسته تقدیر شدند.

خبرنگار، آیدا علی اکبری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha