• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081915372
  • خبرنگار : 71621

اتحادیه اروپا به تدابیر "سریع و کارآمد" علیه بلاروس و کشورهای مهاجرفرست اشاره کرد

اتحادیه اروپا به تدابیر "سریع و کارآمد" علیه بلاروس و کشورهای مهاجرفرست اشاره کرد

رئیس شورای اروپا از همبستگی کامل اتحادیه اروپا با لهستان در مواجهه با بحران مهاجران در مرز با بلاروس خبر داد.

به گزارش ایسنا، شارل میشل، رئیس‌ شورای اروپا روز چهارشنبه در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا همبستگی کاملی با لهستان و  ماتئوس موراویکی، نخست‌وزیر این کشور در برابر حملات از بلاروس دارد. تنها پاسخ اروپا استقامت، اتحاد و تقویت ارزش‌های بنیادی‌مان است. تصور اینکه یک رژیم مستبد خانوارها را به مرز بلاروس می‌کشاند غیرقابل قبول است.

شار میشل اعلام کرد، وزیران خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند ۱۵ نوامبر تحریم‌های جدید اروپا علیه بلاروس و کشورهایی که مهاجران را به اتحادیه اروپا می‌فرستند، بررسی کنند.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا از تمام ابزارها از جمله دیپلماسی برای عبور از بحران مهاجرت در مرزهای لهستان و بلاروس استفاده خواهد کرد. بروکسل همچنین امکان تامین مالی ایجاد زیرساخت‌ها برای حمایت از مرزهای لهستان را بررسی خواهند کرد.

میشل تاکید کرد: اتحادیه اروپا آماده اتخاذ "تدابیر کارآمد سریع و ملموس" علیه کشورهایی است که مهاجران را به بلاروس می‌فرستند.

این در حالی است که نخست‌وزیر لهستان خواستار برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا در اسرع وقت شده است تا به بررسی وضعیت مرزهای لهستان و بلاروس و افزایش تحریم‌ها علیه بلاروس بپردازند.

در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر تلاش کرده‌اند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لیتونی عبور کنند. در روزهای اخیر جمعی از این مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.

منتقدان غربی، بلاروس را به این متهم می‌کنند که در پی تحریم‌های اروپا، مهاجران را از خاورمیانه به بلاروس آورده است تا آن‌ها را از مرز عبور دهد.

بلاروس نیز ضمن رد این ادعا، لهستان را به نقض وظایف بشردوستانه‌اش در قبال مهاجران متهم می‌کند.

دور جدیدی از تحریم‌ها قرار است مقامات بلاروسی را که آمدن مهاجران به این کشور را برنامه‌ریزی کرده بودند، هدف قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha