• پنجشنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082015749
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در جلسه نمایندگان استان اصفهان با رئیس جمهور چه گذشت؟

در جلسه نمایندگان استان اصفهان با رئیس جمهور چه گذشت؟

ایسنا/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروزرئیس جمهور تاکید کردند که اولین ماموریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بررسی راهکارهای حل مشکل کمبود آب در کشور و به ویژه در استان‌های مرکزی باشد.

مهدی طغیانی در گفت و گو با ایسنا درباره دیدار امروز(پنجشنبه-۲۰ آبان) نمایندگان استان اصفهان با ابراهیم رئیسی- رئیس جمهور و مطالب عنوان شده در این جلسه، اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان استان اصفهان بحث‌های مختلف حوزه انتخابیه خود و مسائلی را که میان نمایدگان مشترک است، مطرح کردند. نمایندگان استان بر حل مشکل کمبود آب، توجه به حفظ میراث فرهنگی، رفع آلودگی هوا و مقابله با پدیده فرونشست زمین تاکید کردند.

وی افزود: البته مشکلات منطقه‌ای که بیشتر مربوط به یک یا دو شهرستان بود در این جلسه مطرح شد که رئیس جمهور بر حل مشکل آب با پیگیری‌های دولت و راهکارهایی که کارشناسان ارائه می دهند تاکید کرد. البته برخی نمایندگان استان ایده‌هایی برای حل مشکل آب استان داشتند که رئیس جمهور دستور دادند مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهد و جمع بندی آن سریع تر و بر اساس دیدگاه هایی که مراکز علمی روی آن کار کرده اند، ارائه شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بنابراین رئیس جمهور تاکید کردند که اولین ماموریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بررسی راهکارهای حل مشکل کمبود آب در کشور و به ویژه در استان‌های مرکزی باشد. همچنین ایشان تاکید کردند که وزیر نیرو را مامور کرده اند که سریع تر این مورد را دنبال کنند تا آب به طور عادلانه تقسیم شود تا همه استان‌ها بتوانند حق خودشان از آب را عادلانه دریافت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: همچنین بر تغییر الگوی کشت در کشور در این جلسه تاکید شد. درباره موضوعات محیط زیست رئیس جمهور به صراحت اعلام کرد هر توسعه ای در کشور فرع بر موضوع محیط زیست است و جان مردم در اولویت است چراکه برخی صنایع مسئولیتی که در قبال کنترل آلودگی را دارند، انجام نمی دهند که باید با این صنایع برخورد قانونی شود.

طغیانی ادامه داد: بنده در این جلسه تاکید کردم برخی تصمیمات اتخاذ شده در کشور بر خلاف تصمیم دولت درباره احیای زاینده رود است. برای مثال ساخت مسکن و استقرار جمعیت، مخالف سیاست‌های کلی است و آب این طرح را چگونه می خواهید تامین کنید که رئیس جمهور تاکید کردند برای حل این مشکل این موارد را نباید جدا از هم دید.

وی افزود: در این جلسه تاکید کردیم که استان اصفهان سهم بزرگی در گردشگری دارد که رئیس جمهور تاکید کردند که وزیر میراث فرهنگی باید برای بازدید میدانی از میراث اصفهان به این شهر سفر کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، خاطرنشان کرد: در این جلسه رئیس جمهور ذهنیت بهتر و نزدیک تری به مسائل استان اصفهان پیدا کردند و مباحث اصفهان دارای ویژگی هایی شده است که نمی توان به سهولت آن را رفع کرد که امیدواریم دولت با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد این مشکلات را با همیاری مردم و مجلس حل کند.

خبرنگار- سید حبیب الله وکیل زاده

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha