• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400082116076
  • خبرنگار : 71575

فنونی‌زاده: خدا اسکوچیچ را دوست دارد/ سوریه خطرناک‌تر از لبنان است

فنونی‌زاده: خدا اسکوچیچ را دوست دارد/ سوریه خطرناک‌تر از لبنان است

مدافع سابق تیم ملی می‌گوید با وجود پیروزی، نبود طارمی در دیدار برابر لبنان حس شد و حواشی تیم ملی باید با راهکاری کدخدامنشانه حل شود.

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره برتری دو بر یک دیروز (پنج شنبه) تیم ملی ایران برابر لبنان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: روی یک اشتباه گل خوردیم و تکرار همان اشتباهی بود که در جام ملت‌ها و مقابل ژاپن مرتکب شدیم و بازی را رها کردیم. حداقل بیرانوند و کنعانی‌زادگان باید از آن اشتباه درس عبرت می‌گرفتند.

وی ادامه داد: خیلی خوب نبودیم و می‌شود گفت روی دو اشتباه بازیکنان لبنان توانستیم برگردیم و کامبک بزنیم. تاکتیک ایران سانتر از جناحین بود و با آن وضع اگر تا صبح هم سانتر می‌کشیدیم، بعید بود به گل دست پیدا کنیم. جای خالی طارمی حس شد اما نمی دانم چرا در حالی که تیم عقب است، اسکوچیچ باید تنها بازیساز تیم یعنی قدوس را بیرون بکشد و دفاع چپ به زمین بیاورد؟ تنها هدف از این کار می توانست سانتر کشیدن باشد که آن هم در ۶۰ دقیقه قبل از تعویض نشان داده بود به کار ما نمی‌آید.

مدافع اسبق تیم ملی اضافه کرد: به قول علی کریمی، "خدا اسکوچیچ را دوست دارد و او را بغل کرده" مگر نه اگر خلاقیت امیری و پایه‌سازی ۲ حرکت در عمق این بازیکن نبود، ایران بازی را می‌باخت. لبنان تیم درجه ۳ آسیا است و ما حتی می توانیم در دیدار با این تیم تاکتیک‌هایی را امتحان کنیم که بعدا در مقابل تیم‌های بزرگ به کار ما بیایند.

او در خصوص نبود طارمی گفت: من بازیکن‌سالاری را دوست ندارم اما تیم ملی به طارمی احتیاج دارد. در دیدار با لبنان هم نبود او کاملا مشخص بود و در خط حمله ضعف داشتیم. بعضی مواقع چنین مشکلاتی باید کدخدامنشانه حل شود و اصلا باعث نشود که این اخبار راهی به رسانه ها باز کند زیرا تیم ملی در مسیری قرار دارد که هر حاشیه کوچکی می تواند آن را از هدفش که حضور در جام جهانی است، دور کند.

فنونی‌زاده در پایان درباره دیدار با سوریه گفت: دور رفت را با اقتدار پشت سر گذاشتیم و این نباید باعث شود که تیمی مثل سوریه را دست کم بگیریم. در بازی رفت هم مقابل این تیم خیلی خوب بازی نکردیم و طبیعتا حتی اگر بازی در تهران هم باشد، سوریه حریف خطرناک تری نسبت به لبنان است. من بازی دیشب این تیم برابر عراق را دیدم و در زمین حریف خیلی خوب بازی کردند. با بدشانسی یک امتیاز کسب کردند و لایق برد بودند. سبک بازی این تیم و عراق شبیه به ایران است و تنها تفاوت آن‌ها با تیم ملی کشورمان، سطح و کیفیت بازیکنان است که شاگردان اسکوچیچ یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۱ ۱۲:۱۵

آقای فنونی زاده شماکه این همه ادعا داری نمیدونی خارج شدن قدوس همون برگ برنده بازی شد چون با اومدن میلاد محمدی وحید امیری ازدفاع چپ آزاد شد وروی هردوگل نقش داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۱ ۱۳:۲۶

لبنان کلا 70 دقیقه سرپا بود مابقیش دراز کش بودند، اون 70 دقیقه هم زد زیرش، مطمئن باش اسکوچیچ هم فهمید سانتر فایده نداره ولی رو زمین هم نمی شد کاری کرد، ندیدی چند بار بازیکنا به زور توپ استوپ می کردند؟؟؟؟؟ ببخشید همین تیم درجه 3 با همین روش بازی کره رو تو زمین خودش خفه کرد و کره با خوش شانسی که توپ خورد به دفاع رفت تو گل تونست یک هیچ بازی رو ببره.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۱ ۱۴:۱۰

جناب فنونی زاده : خداوند جای حق نشسته ! او میبیند که یک عده مربی بی رزومه که هیچ موفقیتی در عرصه مربیگری ندارند با حسادت و دروغ پردازی سعی دارند به هر ترتیبی هست اسکوچیچ را به زیر بکشند و خدا هم حامی اوست.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۱ ۱۴:۳۱

بله دیگه وقتی مهاجم یک تیمی حذف بشه خواه ناخواه تیم مقابل هم اعتمادبه نفسش بیش ازحدمیشه وهم جرأت حمله کردن. سوریه هیچی براباختن نداره پس خطرناکترازلبنان ظاهرمیشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۱ ۱۸:۵۶

نظر جالبیه! در نهایت این بازیکنه که در زمین اثر گذار میشه ونه مربی. ولی امیری رو مربی یک خط جلو کشید.خدا این وسط دخالت نداشت! اصولا ما عادت داریم که بعد از باخت مربی رو سرزنش کنیم ولی بعد از برد از بازیکن تعریف کنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۲ ۰۲:۱۷

یجوری میگه اگه نفوذ عمق امیری نبود کامبک نمی‌خورد انگار تو بقیه تیم ها سرمربی میره تو زمین خودش میزنه تو عمق و گل میزنه بابا وظیفه بازیکن اینه دیگه اگه قراره بازیکن کل نزنه دفاع نباشه خو ۱۱تا چوب میذارن داخل زمین و مربی ها میرم تو زمین بازی میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۷ ۰۸:۰۴

خوش به حال ایران که در گروه اسان قرار گرفت و پول مفتی نصیب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد درود بر فنونی زاده درست می گوید