• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400082116125
  • خبرنگار : 71592

بزرگداشت سومین سالروز عملیات "حد السیف" در فلسطین

بزرگداشت سومین سالروز عملیات "حد السیف" در فلسطین

فعالان فلسطینی سومین سالروز عملیات حد السیف(لبه شمشیر) را که طی آن نفوذ یگان صهیونیستی به نام "سایرت متکل" به شرق خانیونس در جنوب نوار غزه فاش شد، در شبکه های اجتماعی گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری وفا، فعالان گفتند، اشغالگر صهیونیستی گمان می کند نوار غزه متعلق به او و نیروهایش است که هر وقت بخواهد می تواند به آن وارد و از آن خارج شود اما غزه و مقاومتش اثبات کرده اند که این منطقه برای اشغالگر حرام است و هرکس وارد آن شود مرده یا اسیر از آن خارج می شود.

کاربران فلسطینی در توییتر با هشتگ "حد السیف" سالروز این عملیات را زنده نگه داشته و بر حمایت یکپارچه از گزینه مقاومت و مخالفت با آسیب رساندن به سرزمین فلسطین تاکید کردند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس گفت، مقاومت در نبرد حد السیف قدرت خود را در سر در گم کردن رژیم اشغالگر و ارتش رژیم صهیونیستی، بر هم زدن معادلات آن، ممانعت از رسیدن به اهدافش ثابت کرد و این مقاومت است که با تداوم خود به این اشغالگری و تجاوزاتش پایان خواهد داد.

وی افزود، این نبرد بار دیگر توانایی هوش اطلاعاتی مقاومت در شکست سیستم های امنیتی رژیم صهیونیستی را اثبات کرد.

قاسم تاکید کرد، سرویس اطلاعاتی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس با افشای نیروهای صهیونیستی که تلاش داشتند نفوذ کنند و نیز با افشا و انتشار اسامی و تصاویر این نیروها که باعث شد از ارتش رژیم صهیونیستی اخراج شوند، دستاورد بزرگی را محقق کرد.

کماندوهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ مخفیانه وارد شرق خان یونس در جنوب نوار غزه شده و قصد انجام عملیاتی سری را داشتند که با هوشیاری مبارزان گردان‌های قسام این عملیات که به عملیات "لبه شمشیر" معروف شد، شکست خورد و فرمانده گروه صهیونیستی هم به هلاکت رسید. در این عملیات ۷ مبارز قسام هم شهید شدند. 

شکست این عملیات نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی ضربه سنگینی به این رژیم وارد کرد و در پی این شکست که طی آن فرمانده عملیات نیز کشته شد، شماری از مقامات ارتش از جمله آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و فرمانده بخش عملیات ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده سابق یگان "سایرت متکل" مجبور به استعفا شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha