• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082116144
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان:

خسارت‌های کشاورزان شرق اصفهان جبران شود

خسارت‌های کشاورزان شرق اصفهان جبران شود

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه جبران خسارت های گذشته کشاورزان شرق را خواستاریم گفت: باید نسبت به جبران خسارت های کشاورزان شرق اصفهان اقدام جدی شود.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز(جمعه-۲۱ آبان) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه مومن باید زیست رفتاری را به خوبی بلد باشد، اظهار کرد: در روایات نقل شده که در مجامع عمومی با مومن و مخالف باید به خوبی صحبت شود.

وی افزود: آنچه مهم است توجه به این است که آیا باید مخالفت های خود را علنی اظهار کنیم یا اینکه به خوبی حرف بزنیم؟ باید اعتقادات خود را داشته باشیم‌، اما به دو دلیل مصلحت و حفظ وحدت ظاهری و در جهت جذب مخالفان باید رفتار کرد و این‌نکته ای است که از امامان یاد گرفته ایم.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت اصفهان بر رعایت حدود الهی تاکید کرد و گفت: برخی حسن ظاهر را رعایت نمی کنند و می خواهند آزاد باشند، از سوی دیگر دشمن با دروغ هایی که در فضای مجازی رواج داده اعتماد را کم کرده است.

مهدوی، حسن ظاهر را انجام تمام واجبات و ترک محرمات و مکروهات دانست و گفت: مراجع معظم تقلید کوتاه کردن محاسن را هم جایز نمی دانند و مومن باید این را بداند. ما حدود الهی را بیان می کنیم و از اینکار دست برنمی داریم.

وی با اشاره به روز ۲۵ آبان که روز حماسه و ایثار مردم اصفهان است، تصریح کرد: هر سال یک هفته به مناسبت یادبود ۳۷۰ شهیدی که از میدان امام (ره) بر روی دست مردم تا محل دفن همراهی شدند گرامی داشته می شود.

امام جمعه موقت اصفهان، افزود: در همان روزی که مردم اصفهان ۳۷۰ شهید را تشییع کردند در همان روز اعزام به جبهه داشتند که نشان دهنده این است که نه تنها تعداد شهدا ترسی ایجاد نکرد، بلکه مردم اصفهان رشادت و شهامت داشتند و باز هم به جبهه اعزام داشتیم. پس این روز تاریخی را باید گرامی بداریم و باید در وجود ما زنده بماند.

وی تاکید کرد: ما با دشمنان خود جنگ ابتدایی نداریم، اما تا وقتی با ما دشمن هستند، با تمام وجود با آنها دشمن هستیم.

به گفته امام جمعه موقت اصفهان، آمریکا دوسال پیش با خروج از برجام فکر می کرد می تواند از تعهدات خود سرباز بزند و از اروپایی ها درخواست کرده بود ایران را پای تعهدات خود نگه دارد.

وی افزود: آنها خبر ندارند که مجلس انقلابی نیز تعهدات را محدود کرد و به دنبال آن غنی سازی آغاز و عزت ایران اسلامی بیشتر شد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: دولت با رعایت این نکته که از بین بردن اثر تحریم ها مهم است این موضوع را در دستور کار قرار داد و تقویت اقتصاد کشور را آغاز کرد.

مهدوی از رییس جمهور بابت این رویکرد که دنبال مهار تورم هستند، تشکر کرد و بر لزوم نظارت دولت و مردم برای استمرار این طرح تاکید کرد.

وی ادامه داد: نمونه این تصمیم در لغو قیمت خودرو در روز گذشته مشاهده شد، اما یک تقاضا از رئیس جمهور داریم و آن این است که برخورد جدی با کسانی که خودسرانه و بدون مصوبه کاری انجام می‌دهند داشته باشد تا درسی برای کسانی شود که قیمت کالاها را خودسرانه افزایش می دهند.

مهدوی به موضوع آب اصفهان اشاره کرد و گفت: همه ما دلمان از خسارت هایی که به مردم اصفهان به خصوص شرق این استان وارد شده رنجیده است. در عین حال تلاش ها ادامه دارد و رئیس جمهور وعده تحقق راهکارهای زودبازده برای رفع این مشکل را داده است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مردم استان های همجوار را هموطن خود می دانیم و انتظار داریم نمایندگان این استان ها هم در جلسات حضور داشته باشند و با آنان صحبت شود.

وی گقت: نمی خواستیم ظلم به کسی وارد شود، اگرچه به مردم شرق اصفهان ظلم شد و برای پیشرفت امور باید مدیریت واحد برای کل کشور را داشته باشیم.

مهدوی اضافه کرد: می‌خواهیم آبی که بی جهت در خلیج فارس ریخته می شود با رعایت قانون به مصرف همه برسد. نباید مردم استان ها را رو در روی هم قرار داد. ما علاقه‌مند به تمام هموطنانمان هستیم و نمایندگان استان ها نباید احساس رقابت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان، تاکید کرد: جبران خسارت های گدشته کشاورزان شرق را با جدیت خواستاریم و خطاب به همه مسئولان می گوییم که نسبت به جبران خسارت های گذشته کشاورزان اقدام جدی کنند.

مهدوی با تاکید براینکه رعایت حقوق خود و استان های همجوار را یکسان می دانیم، گفت: انتظار داریم مصوبات اجرا شود و همه از آب بهره مند شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha