• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082116340
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سرمایه در گردش مشکل اصلی واحدهای کوچک شهرک صنعتی کاشمر

سرمایه در گردش مشکل اصلی واحدهای کوچک شهرک صنعتی کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: در حال حاضر مشکل اصلی واحدهای کوچک مستقر در شهرک صنعتی کاشمر سرمایه در گردش است.

مسلم ساقی در بازدید از سه واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاشمر افزود: بازدیدها از واحدهای تولیدی مختلف با هدف بررسی مشکلات در راستای رفع موانع تولید به طور منظم و هر هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات لازم برای رفع مشکلات در همان محل اتخاذ می‌شود، به مشکلات تنها کارخانه کنستانتره آبمیوه منطقه اشاره کرد و گفت: این کارخانه هر سال در فصل برداشت انار وارد مدار می‌شود و برای جلوگیری از ضرر باغداران محصولاتی را که کیفیت پایین‌تری دارد، با قیمت مناسب خریداری می‌کند.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: اگر چه قیمت این نوع انار در سال جاری ۱۷۰۰ تومان بود اما این واحد تولیدی محصول باغداران را کیلویی ۲۵۰۰ تومان خریداری نمود تا دچار ضرر نشوند.

وی عنوان کرد: تنها مشکل این کارخانه محل دپوی مواد زائد بود که امروز با رئیس اداره محیط‌ زیست از محل بازدید انجام و مقرر شد برای رفع مشکلات مکان تحویل خود شرکت شود.

ساقی بیان کرد: با توجه به اینکه تصفیه‌ خانه شهرک صنعتی کاشمر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، مشکلات زیست‌ محیطی شرکت شهرک‌های صنعتی برای همیشه رفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل ۲ شرکت دیگر که مورد بازدید قرار گرفت، تسهیلات و سرمایه در گردش بود، عنوان کرد: در خصوص کارخانه تولید روغن خودرو مقرر شد بانک ملی همکاری لازم را در ارائه تسهیلات مورد نیاز به این مجموعه داشته باشد.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: بدون شک تصمیم‌گیری‌های لازم برای رفع مشکلات در محل کارخانه و خود واحد تولیدی اثربخشی بیشتری دارد. البته قطعا این بازدیدها هم تداوم خواهدذیافت.

وی بیان کرد: طی ۲ سال گذشته از اکثر واحدهای تولیدی شرکت شهرک‌ها، کارگاه‌های خرد و همچنین واحدهای فعال در روستاها و داخل شهر بازدید صورت گرفته است. با تلاش‌های انجام شده، طی این مدت نه تنها هیچ واحد تولیدی تعطیل نشده بلکه واحدهای نیمه فعال به طور قابل قبولی فعال و واحدهای بزرگی هم ایجاد شده‌ است که این مهم به خاطر حمایت‌هایی بوده که صورت گرفته و می‌گیرد. 

ساقی افزود: تلاش شده سرمایه‌گذاران فرش قرمز را در عمل ببیند و دلگرم باشند. خوشبختانه در کاشمر وضعیت خوبی داریم و مواردی هم که در شهرستان قابل حل نیست در سطح استان پیگیری می‌شود. 

وی بیان کرد: یکی از واحدی نیمه فعال شهرستان که تا کنون تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکلات آن انجام شده و حتی چندین جلسه در استان نیز درباره واحد مذکور برگزار شده، کارخانه روغن فرایند است. تمام تلاش ما بر رفع مشکلات و راه‌اندازی مجدد این کارخانه است.

فرمانداری کاشمر ادامه داد: در حال حاضر به طور اسمی ۶۹ واحد در شهرک صنعتی کاشمر ثبت شده که ۴۲ واحد از این تعداد فعال، هشت واحد تعطیل و باقی در حال ساخت است. همچنین تا کنون ۹۰ درصد اراضی شهرک صنعتی واگذار شده و اقدامات زیرساختی طرح توسعه شهرک نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه واحدهای کوچک مستقر در شهرک صنعتی با مشکل سرمایه در گردش مواجه است اما با پیگیری‌های صورت گرفته از استان تلاش می‌شود مشکل تمام واحدها هر چه زودتر برطرف شود.

در این بازدید از سه کارخانه کنستانتره آبمیوه، کارخانه بهبود دهنده آسفالت که اخیرا مجوز خود را به تولید کود عالی تغییر داده و همچنین کارخانه بسته‌بندی روغن‌ موتور بازدید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha