• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082216731
  • خبرنگار : 71661

دختر دوترته، نامزد معاونت ریاست جمهوری فیلیپین شد

دختر دوترته، نامزد معاونت ریاست جمهوری فیلیپین شد
رودریگو دوترته (چپ) و دخترش

به گفته سخنگوی دختر رئیس جمهور فیلیپین، او نامزدی خود برای معاونت ریاست جمهوری این کشور در انتخابات ۲۰۲۲ را اعلام کرده و به ماه‌ها حدس و گمان درباره برنامه‌های خود برای انتخابات پیش رو، پایان بخشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی سارا دوترته-کارپیو که ۴۳ سال دارد، گفت پس از انصراف نامزد اصلی حزب سیاسی دوترته از انتخابات، وی به عنوان جایگزین، پا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی گذاشت.

اندکی پس از ثبت مدارک نامزدی‌ دوترته-کارپیو در انتخابات توسط یک نماینده، حزب سیاسی فردیناند مارکوس جونیور، فرزند و هم‌نام دیکتاتور سابق فیلیپین، که نامزد زیاست‌ جمهوری شده است، دوترته-کارپیو را به عنوان گزینه نامزد معاونت ریاست جمهوری انتخاب کرد.

سخنگوی وی گفت که دوترته-کارپیو به زودی بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد.

از آنجا که در نظرسنجی‌های انجام شده در سال میلادی جاری، دوترته-کارپیو به عنوان نامزد مورد نظر ریاست جمهوری مطرح شده بود، تصمیم وی برای تصاحب منصب معاونت ریاست جمهوری، غیرمنتظره بود.

آنتونیو لا وینا، استاد حقوق و سیاست دانشگاه "آتنئو دمانیلا" فیلیپین گفت که نامزدی سارا دوترته برای معاونت ریاست جمهوری، " تعجب آور بود؛ حال، سورپرایز بعدی این است که  او قرار است معاون چه کسی بشود؟"

در فیلیپین، معاون رئیس جمهور در یک رای‌گیری مجزا انتخاب می‌شود.

رودریگو دوترته که ۷۶ سال سن دارد، نمی‌تواند برای بار دوم نامزد ریاست جمهوری شود، چرا که قانون اساسی فیلیپین اجازه این کار را به او نمی‌دهد، او گفته قصد دارد بازنشسته شود.

فیلیپین در ماه مه ۲۰۲۲، انتخاباتی را برای مناصب دولتی، از رئیس جمهوری گرفته تا فرمانداران، شهرداران و مقامات محلی برگزار می‌کند.

از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری می‌توان به "مانی پاکیائو"، سناتور و نماد بازنشسته بوکس، "فرانسیسکو دوماگوسو"، بازیگر سابق و شهردار مانیل، "لنی روبردو"، معاون رئیس جمهور فعلی و سناتور "پانفیلو لاکسون" و هم‌چنین "فردیناند مارکوس" اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha