• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400082216756
  • خبرنگار : 71451

اعلام آمادگی اقشار مختلف مردم برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس

اعلام آمادگی اقشار مختلف مردم برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت:اقشار مختلف مردم به ویژه نیروهای جوان، دانشجویان، دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان برای اعزام به مناطق دفاع مقدس اعلام آمادگی کرده اند. نگاه مردم به یادمان‌های دفاع مقدس همانند امکان مقدس زیارتی است.

به گزارش ایسنا، سردار پاسدار سیدقاسم قریشی در حاشیه نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و مسوولان ستادهای استانی راهیان‌نور سراسر کشور بیان کرد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون جمعی در کشور و با این توجه به اینکه اکثر مردم واکسن کرونا تزریق کرده اند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی زمینه برای حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی فراهم شده و تدبیری خاصی نیز اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: نشست های هماهنگی اردوهای راهیان نور از چند وقت پیش آغاز شده و درصدد آماده‌سازی یادمان‌ها و اردوگاه‌های راهیان نور برای پذیرایی از زائرین راهیان نور هستیم. اکثر این مکان‌ها در استان‌های میزبان راهیان نور آماده پذیرایی از کاروان‌ها هستند. در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مشتاقان حضور در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس محروم شدند که تلاش شد در اولین فرصت زمینه حضور زائران در مناطق عملیاتی و در قدمگاه شهدا و میعادگاه ایثارگران فراهم شود.همچنین در دو سال گذشته که حضور زائران راهیان نور به دلیل شیوع کرونا میسر نشد، زیارت مجازی یادمان‌های دفاع مقدس و شهدا از طریق شبکه‌های مجازی فراهم شده بود.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور: مناطق مختلف یادمانی دفاع مقدس در جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و کردستان همچنین اردوگاه‌های متعدد راهیان نور برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور آماده شده‌اند. سفر راهیان نور با رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد. با نظر ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور مهیا است.

سردار قریشی، یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را گنجینه ناب و سرمایه ای ارزشمند برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان دانست و افزود: اقشار مختلف مردم به ویژه نیروهای جوان، دانشجویان، دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان برای اعزام به مناطق دفاع مقدس اعلام آمادگی کرده اند.نگاه مردم به یادمان‌های دفاع مقدس همانند امکان مقدس زیارتی است.


فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: این ستاد برای همکاری با افراد خیری که قصد پذیرایی از راهیان نور در مسیرهای منتهی به مکان‌های زیارتی دفاع مقدس به ویژه در استانهای میزبان از جمله خوزستان،کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و همچنین مناطق دریایی در بندرعباس و بوشهر را دارند آمادگی دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha