• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400082216760
  • خبرنگار : 50037

۷۰۰ خانوار بد مسکن در اسدآباد زیر پوشش کمیته امداد هستند

۷۰۰ خانوار بد مسکن در اسدآباد زیر پوشش کمیته امداد هستند

ایسنا/همدان مدیر کل کمیته امداد استان همدان اظهار کرد:در طرح ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، از احداث سالیانه یک میلیون مسکن سهمیه کمیته امداد کشور ۱۲۰هزار مسکن بوده و باید به کمک دولت زمین لازم را تهیه و اقدام به ساخت سهمیه واگذار شده خود کند که قطعا این برنامه در استان هم در دست اجرا خواهد بود.

محمدرسول شیخی‌زاده در دیدار با فرماندار اسدآباد افزود: بر اساس آخرین آمار شهرستان اسدآباد دارای ۳۲۰ خانوار شهری مددجوی کمیته امداد مستاجر و ۷۰۰تا ۸۰۰خانوار بد مسکن بوده که اگر در شهرستان قطعات زمین لازم  برای ساخت مسکن محرومان توسط شهرداری و راه و شهرسازی دیده شود کمیته امداد این آمادگی را خواهد داشت که ساخت و ساز مسکن برای ۳۲۰خانوار مددجو مستاجر شهری اسدآباد را شروع کند.

وی با بیان اینکه اگر خانوارهای مددجوی کمیته امداد بخواهند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند آنان را به این اقدام تشویق می‌کنیم، افزود: اما برخی از خانوارهای مددجو امداد توانایی پرداخت ۴۰میلیون تومان را در قدم اول ندارند و قطعا برای آنان این  میزان پرداختی ها سنگین خواهد بود.

شیخی‌زاده با درخواست از فرماندار اسدآباد مبنی بر اینکه در واگذاری زمین به طرح مسکن ملی شهرستان اگر امکان داشت  واگذاری زمین به خانواده‌های محروم نیز لحاظ شود ،تصریح کرد: در صورت  واگذاری زمین کمیته امداد با کمک خیرین و نیز کمک‌های بلاعوض امداد برای مددجویان مستاجر این شهرستان مسکن احداث خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری شهر اسدآباد سال گذشته ۲۰۰متر زمین به کمیته امداد شهرستان برای ساحت مسکن محرومین تحویل داده که با مناسب شدن شرایط آب و هوا احداث مسکن ۶۰متر و مترمربع را به منظور ساخت شش تا هفت واحد مسکن برای خانوارهای مستاجر مددجو امداد شهرستان آغاز خواهیم کرد.

شیخی زاده  اضافه کرد:در طرح ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال از احداث سالیانه یک میلیون مسکن سهمیه کمیته امداد کشور سالیانه ۱۲۰هزار مسکن بوده و کمیته امداد باید به کمک دولت زمین لازم را تهیه و اقدام به ساخت سهمیه واگذار شده خود کند که قطعا این برنامه در استان هم در دست اجرا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به صندوق امداد ولایت خاطر نشان کرد: این صندوق دارای یک شعبه مرکزی در استان و در هر یک از کمیته امداد  شهرستان‌ها نیز دارای یک عامل بوده و افراد خیّری که تمایل به پرداخت قرض‌الحسنه به افراد نیازمند داشته باشند و در این صندوق سپرده گذاری کنند کمیته امداد معادل سپرده را تهیه و به افراد نیازمند مددجو و غیر مددجو امداد که فرد خیّر معرفی می‌کند به صورت صد درصد قرض الحسنه پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه تا سقف ۱۰میلیون تومان تسهیلات آن حتی بدون یک درصد کارمزد خواهد بود.

کمترین معوقات بانکی مربوط به مددجویان کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در ادامه با بیان اینکه  در پرداخت تسهیلات کمترین معوقات بانکی مربوط به مددجویان کمیته امداد است افزود: در پرداخت تسهیلات در صورتی که  هر یک از مددجویان دارای مشکل باشند با توافق از محل های موردی کمیته امداد آنان را در پرداخت اقساط تسهیلات خود کمک کرده و اجازه نمی دهد معوقات آنان به تاخیر بیفتد.
وی  ضمن تقدیر از بانک های عامل در پرداخت به موقه تسهیلات اشتغال زایی یاد آور شد:برخی از شعبات  بانک‌های عامل در  ضمانت پرداخت  تسهیلات  اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد اعمال سلیقه کرده و بحث  پرداخت تسهیلات  را منوط به ضامن کارمند عنوان می کنند که این امر برای برخی از مددجویان امداد موجب مشکلات در پیدا کردن ضامن کارمند می‌شود.

بسته‌های تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان

شیخی زاده در ادامه با اشاره به برخی از بسته های تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایانی که در اشتغال بنگاه و یا کارگاه خود از نیروی انسانی مددجوی امداد استفاده می‌کنند، بیان کرد: کمیته امداد به مدت سه سال سهم کارفرما از بیمه را پرداخت خواهد کرد در غیر این صورت به ازاء هر نفر اشتغال از بیم مددجویان امداد کمیته امداد به افراد کارفرما وام تبصره ۱۶با نرخ سود شش درصد پرداخت خواهد کرد. 
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha