• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400082216797
  • خبرنگار : 50184

شکایت کانون وکلای کرمانشاه از عوامل فیلم‌های "چوب خط" و "ملکه گدایان"

شکایت کانون وکلای کرمانشاه از عوامل فیلم‌های "چوب خط" و "ملکه گدایان"

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون و کلای دادگستری کرمانشاه از شکایت کانون وکلای کرمانشاه از عوامل فیلم‌های چوب خط و ملکه گدایان و شبکه سوم سیما خبر داد.

بهروز رستمی در گفت و گو با ایسنا، با رفیع دانستن جایگاه نهاد وکالت، اظهار کرد: نهاد وکالت و وکیل مستقل به عنوان تضمین کننده حق دفاع، حاکمیت قانون و دادرسی عادلانه نیازمند به حمایت است، اما متاسفانه مدتی است که حرفه شریف وکالت از سوی برخی افراد و ارگان‌ها مورد بی مهری بی‌سابقه‌ای قرار گرفته که نمونه آن در سریال‌های چوب خط و ملکه گدایان دیده می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه در این دو فیلم چهره ای منفی از وکلا نمایش داده می شود، افزود: در فیلم چوب خط که از شبکه سه پخش شد، به صراحت جامعه فرهیخته وکلا و جامعه حقوقی کشور را بی سواد خطاب کرده که مصداق بارز توهین به وکلا در رسانه ملی است.

وی گفت: در فیلم ملکه گدایان نیز که از شبکه اینترنتی فیلیمو پخش می شود، فردی در نقش وکیل قرار گرفته که سردسته یک باند مجرمانه در زمینه های ماده مخدر شیشه، فساد اخلاقی و تکدی گری است که در اینجا هم چهره ای زشت را از وکلا نشان می دهد.

رستمی افزود: بدنبال هتک حرمت و نشان دادن چهره منفی از وکیل در این دو سریال، تیر ماه امسال کانون وکلای کرمانشاه به طرح شکایت کیفری علیه عوامل این سریال ها و شبکه سه اقدام کرد و این شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه تقدیم شد.

وی که به همراه محمدمهدی رضایی وکالت این پرونده ها را برعهده دارد، ادامه داد: این دو پرونده ابتدا به شورای حل اختلاف ارجاع شد تا در آنجا سازشی بوجود آید، اما این اتفاق نیفتاد و اکنون پرونده ها در دادسرای فرهنگ و رسانه در حال رسیدگی هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه یادآورشد: این پرونده ها به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده و اکنون در این شعبه درحال رسیدگی هستند.

شکایت کانون وکلای کرمانشاه از عوامل فیلم‌های "چوب خط" و "ملکه گدایان"

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha