• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400082216814

معاون استاندار فارس عنوان کرد:

استقبال کم از واکسن کرونا در مناطق قرمز فارس

استقبال کم از واکسن کرونا در مناطق قرمز فارس

ایسنا/فارس جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: متاسفانه شاهد استقبال کمتری از تزریق واکسن در شهرستان‌های قرمز استان فارس نسبت به سایر شهرستان‌ها هستیم.

عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازگشایی مدارس در فارس اظهار کرد: اگر پروتکل‌ها در مدارس رعایت و مشکلات بهداشتی وجود نداشته باشد و مجموعه بهداشت و درمان هم تایید کند، با همکاری و بازدیدهای مشترک آموزش و پرورش مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر طبق شیوه‌نامه‌ها بازگشایی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه امروز شنبه ۲۲ آبانماه در ستاد ملی در خصوص بازگشایی مدارس مصوبه‌ای نداشتیم، افزود: تزریق هر دو دوز واکسن برای تمام دانش آموزان به عنوان گروه هدف و گذشت مدت زمان ۲ هفته از دوز دوم، شرط بازگشایی مدارس به صورت حضوری است.

واکسینه شدن درصد قابل توجهی از محصلان و دانشجویان در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد که درصد قابل توجهی از دانش آموزان ودانشجویان در استان فارس هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

قاسمپور در پاسخ به این پرسش که اگر مدرسه‌ای شرایط اجرای طرح ۰۶ را داشته و بازگشایی انجام شود حضور دانش آموزان بر اساس مصوبه به چه صورت است؟ بیان کرد: فعلا مصوبه‌ای برای اجباری یا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس و سرکلاس‌های درس نداشته‌ایم.

او خاطرنشان کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان ۷۰ درصد است که البته باید افزایش یابد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با اشاره به طرح قرنطینه هوشمند در استان، بیان کرد: در این طرح اصناف صدور محوزها را براساس واکسیناسیون انجام می‌دهند، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و ادارات نیز به سامانه واکسن متصل شده‌اند.

قاسمپور با بیان اینکه شهرستان‌های استهبان، جهرم، ممسنی همچنان در شمار شهرهای قرمز استان قرار دارند و متاسفانه استقبال کمتری در این شهرستان‌ها به تزریق واکسیناسیون انجام شده، تصریح کرد: فارس جزو استان‌های اول تا دوم کشور در تزریق واکسن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha