• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082216941
  • خبرنگار : 71415

افشاگری دیگری از دخالت‌های ایوانکا و جارد کوشنر در دولت ترامپ

افشاگری دیگری از دخالت‌های ایوانکا و جارد کوشنر در دولت ترامپ

کریس کریستی، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی آمریکا در کتابی جدیدی مدعی شد، جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ، داماد و دختر دونالد ترامپ، حتی با وجود سابقه کریستی در پیگرد قضایی پدر جارد کوشنر، در سال ۲۰۱۸ با او تماس گرفته و از او خواستند پست رئیس دفتری این رئیس جمهوری سابق آمریکا را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل،  کریس کریستی، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی آمریکا می‌گوید جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ هر یک در سال ۲۰۱۸ بعد از ملاقات او با دونالد ترامپ با موضوع انتصابش به سمت رئیس دفتری این رئیس جمهوری سابق، با او تماس گرفته تا اطمینان دهند که می‌توانند همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.

کریستی در زمانی که دونالد ترامپ برکناری جان کلی از سمت رئیس دفتری‌اش (یکی از چندین رئیسی که این رئیس جمهوری سابق آمریکا استخدام کرده و سپس با او اختلاف پیدا کرد) را در نظر داشت به ملاقات وی رفت. ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش چهار رئیس دفتر داشت.

کریستی در دسامبر ۲۰۱۸ با ترامپ ملاقات کرد تا در مورد این شغل با او صحبت کند؛ اما بعدا به سبب آنچه دلایل خانوادگی خواند نامزدی‌اش برای این سمت را لغو کرد. او در آن زمان گفت که "اکنون زمان مناسبی برای من یا خانواده‌ام برای بر عهده گرفتن این پست جدی نیست."

طبق کتاب جدید کریستی به نام "نجات جمهوری خواه" ترامپ این سمت را به او پیشنهاد کرد. از جمله دلایل مخالفت او با این پیشنهاد واکنش بد به افشا ساختن خبر ملاقاتش با رئیس جمهوری سابق آمریکا بود. کریستی می‌نویسد، دیلی بیست پس از به دست آوردن نسخه‌ای از کتاب کریستی در گزارشی عنوان کرد که کریستی نوشته است، ترامپ بعداً اعتراف کرد خود او این اطلاعات را منتشر کرده است. ترامپ به او این سمت قدرتمند را پیشنهاد داده و به او زمان داد تا درباره آن پیشنهاد فکر کند؛ اما خبر ملاقات آنها به زودی به مطبوعات راه پیدا کرد.

بر اساس این گزارش کریستی نوشت: "جز تعجب کار دیگری از من ساخته نبود. فقط سه نفر در آن اتاق در کاخ سفید بودند. می‌دانستم که افشا کننده آن ماجرا من نیستم. همچنین برای من بعید به نظر می‌رسید که ملانیا(بانوی اول سابق آمریکا) چنین کرده باشد. پس چه کسی می‌ماند؟ آیا ترامپ واقعاً حتی قبل از اینکه من از قطار پیاده شوم، کسی را مامور افشای این ماجرا کرده بود؟"

به گفته کریستی، دو مشاور کلیدی ترامپ در کاخ سفید یعنی دخترش ایوانکا و دامادش جارد کوشنر، با او تلفنی تماس گرفتند تا اطمینان بدهند از پذیرش این سمت توسط او حمایت می‌کنند.

آنها احتمالا لازم دیدند به او اطمینان دهند که قرار نیست مشکلی در همکاری حرفه‌ای آنها وجود داشته باشد. این در حالی است که کریستی به عنوان یک دادستان سابق آمریکایی به فرستادن پدر کوشنر، چارلز، به زندان فدرال به اتهام دستکاری و ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی جعلی کمک کرده بود.

کریستی بعداً آن را "یکی از نفرت انگیزترین و منزجر کننده‌ترین جرایمی که تا به حال تحت تعقیب قرار داد" نامید. چارلز کوشنر یک روسپی را استخدام کرد تا دامادش، ویلیام شولدر را در زمانی که کوشنر به دلیل کمک‌های غیرقانونی در کمپین انتخاباتی تحت تحقیقات قرار داشت و شولدر شاهدی برای آن بود، اغوا کند.

کریستی در سال ۲۰۱۹ به شبکه پی.بی.اس گفت: منظورم این است آیا واضح‌تر از این می‌توانم توضیح بدهم که مردی یک فاحشه را برای اغوای شوهرخواهرش استخدام کند و از آن فیلم بگیرد و سپس نوار این فیلم را برای خواهرش بفرستد تا او را از شهادت دادن در مقابل هیئت منصفه بترساند؟

اما کریستی می‌گوید پس از ملاقاتش با ترامپ، جارد کوشنر با او تماس گرفت و به او گفت که واردن شدن او به دولت مشکلی ندارد.

به گفته کریستی، او گفت: «من کاملاً از شما حمایت خواهم کرد.

سپس در ادامه ایوانکا با همسر کریستی، مری پت، تماس گرفت.

به نوشته کریستی، او در این تماس به زنش گفت: من می‌دانم که در گذشته مشکلاتی بین فرماندار و خانواده شوهرم وجود داشته است. ما به تو قول می‌دهیم به عنوان قول یک همسر به یک همسر دیگر و یک مادر به یک مادر دیگر، که تضمین خواهم کرد اگر این فرماندار به این دولت بیاید، هیچ اتفاقی از این دست نیفتد.

او می‌نویسد که مری پت از این تماس "غافلگیر" شد.

کریستی می‌گوید که تا حدودی به دلیل افشاگری رخ داده، تصمیم گرفت با این نامزدی‌اش برای این سمت مخالفت کند. این لابی پرقدرت هم کمکی به رفع آن نکرد.

کریستی می‌نویسد: تا آن لحظه، تقریباً به این نتیجه رسیده بودم که به هیچ وجه من این شغل را قبول نخواهم کرد. کمپین پرفشار نسل بعدی، به‌ویژه تماس ایوانکا با مری پت، قرار نبود من را برای منصرف شدن از تصمیمم متقاعد کند.

درعوض، کریستی در تمام مدت دولت ترامپ از این دولت بیرون ماند و در نهایت ترامپ را به دلیل دروغ گفتن به حامیانش در مورد دزیده شدن انتخابات از او محکوم کرد و پس از تحلیف جو بایدن گفت: "این شرم آور است که آنها این کار را انجام می‌دهند".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha