• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082216999
  • خبرنگار : 71129

پادشاه تایلند در میانه اعتراضات کشورش به آلمان رفت

پادشاه تایلند در میانه اعتراضات کشورش به آلمان رفت

گزارش شده که پادشاه تایلند برای نخستین بار از اعتراضات حامی دموکراسی سال گذشته میلادی با هدف ایجاد اصلاحات در سلطنت این کشور به آلمان رفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه بیلد آلمان گزارش کرد که "ماها واجیرالونگکورن" پادشاه تایلند روز دوشنبه در حالی به بایرن وارد شد که همراه ۲۵۰ تن از همراهانش و ۳۰ سگ سلطنتی یک طبقه کامل از هتل فرودگاه هیلتون مونیخ را برای مدت ۱۱ روز، رزرو کرده است.

اقامت طولانی مدت وی در بایرن و در ویلایی در دریاچه استارنبرگ درست در اوج اعتراضات ضد دولتی در تایلند بود که این سفر به یک مساله دیپلماتیک در آلمان بدل شد زمانیکه هایکو ماس، وزیر خارجه این کشور هشدار داد که امور خارجی یک کشور نباید از داخل خاک آلمان مورد رسیدگی قرار داده شود.

وزیر خارجه آلمان اکتبر ۲۰۲۰ به بوندستاگ گفته بود: این را به وضوح گفته‌ایم که نگرانی‌های سیاسی تایلند را نباید از داخل خاک آلمان مورد رسیدگی قرار دهند. اگر مهمان‌هایی در داخل کشور ما و از خاک کشور ما می‌خواهند امور داخلی کشور خودشان را مورد رسیدگی قرار دهند باید به آنها بگوییم که ما برای مقابله با آنها آماده‌ایم.

همچنین یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آلمان بعدا اعلام کرد که مطمئن است امور داخلی تایلند توسط نخست وزیر این کشور و زمانی که پادشاه آن در آلمان است مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معترضان در تایلند پادشاه را بابت سفرهای طولانی‌اش به خارج از کشور مورد انتقاد قرار داده و خواستار تغییراتی در اختیارات و ثروت وی شدند. آنها همچنین این مساله را نیز مطرح کردند که پادشاه باید کنترل دارایی‌های سلطنتی و واحدهای کلیدی ارتش را که تحت کنترل و فرماندهی مستقیمش است، رها کند. آنها همچنین گفتند که قانون توهین به سلطنت و پادشاه تایلند باید لغو شود.

از آغاز اعتراضات دست کم ۱۵۶ تن به اتهام توهین به پادشاه و سلطنت دستگیر شدند که در صورت اثبات، این افراد باید حداکثر ۱۵ سال در حبس بمانند.

اصلاحات سلطنت در تایلند غیرقابل قبول است چون بر طبق قانون اساسی این کشور، پادشاه مقامی در حد پرستش دارد و پرتره‌ها و تصاویر او در خیابان‌ها، مدارس و بسیاری از مشاغل دیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha