• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082217083
  • خبرنگار : 71415

ژنرال آمریکایی: در خاورمیانه می‌مانیم

ژنرال آمریکایی: در خاورمیانه می‌مانیم

یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه امروز (شنبه) گفت، هوانوردان آمریکایی به استقرارشان در منطقه حتی در شرایطی که برنامه‌ریزان ارتش آمریکا رقابت با چین و روسیه را چالش بزرگ بعدی واشنگتن می‌دانند، ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال گرگوری گیوت، مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا در صحبت با خبرنگاران در آستانه برگزاری نمایشگاه هوایی دبی، اذعان کرد که این حضور نظامی آمریکا در منطقه پس از خروج از افغانستان در ماه اوت "می‌تواند تعدیل شود".

نیروی هوایی آمریکا یک پایگاه بزرگ در قطر دارد که بر عملیات‌های نظامی این کشور در افغانستان و همچنین در عراق و سوریه نظارت داشت.

این ژنرال آمریکایی گفت: اما من هیچ سناریویی نمی‌بینم که در آن آمریکا نقش مهمی نداشته باشد.

گرگوری گیوت چندین بار از نسبت دادن مستقیم حملات پهپادهای اخیر در منطقه به ایران خودداری کرد، اگرچه او به افزایش تعداد چنین حملاتی در منطقه اشاره داشت.

او پس از حضور در کنفرانس بین‌المللی فرماندهان هوایی دبی گفت: می‌دانید که دفاع مشارکتی چندین کشور در منطقه، کلید ما برای شناسایی آن‌ها و یک قدم جلوتر از تهدید بودن در حین تکاملش خواهد بود.

انتظار می‌رود روسیه این هفته جنگنده Su-۷۵ Checkmate خود را در نمایشگاه هوایی دبی به نمایش بگذارد. این یک رقیب مستقیم برای جنگنده آمریکایی F-۳۵ است که امارات متحده عربی از زمان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سال گذشته سعی در خرید آن داشته است. فرآیند فروش این جنگنده در دوران ریاست جمهوری جو بایدن کند شده است.

گیوت در پاسخ به سوالی درباره جنگنده روسی جنگنده Su-۷۵ Checkmate گفت امیدوار است که متحدان و شرکای آمریکا از تجهیزاتی استفاده کنند که دارای قابلیت "عملیات مشترک" با ارتش آمریکا باشند. او گفت که خرید این جنگنده از روسیه "کاملا" بر این امر تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha