• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082217094
  • خبرنگار : 71415

دیاز کانل: کوبا بیدار است و در برابر استراتژی آمریکا از انقلاب دفاع می‌کند

دیاز کانل: کوبا بیدار است و در برابر استراتژی آمریکا از انقلاب دفاع می‌کند

رئیس‌جمهوری کوبا گفت، حامیانش آماده دفاع از انقلاب در رویارویی با تظاهرات مخالفان هستند که قرار است روز دوشنبه با مطالبه برای آزادی زندانیان سیاسی برگزار شود، این در حالی است که دولت هاوانا اصرار دارد راهپیمایی روز دوشنبه برگزار نخواهد شد؛ اما فعالان قول داده‌اند که راهپیمایی در موعد مقرر انجام خواهد شد.

به گزراش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میگوئل دیاز کانل، رئیس‌جمهوری کوبا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: در رویارویی با استراتژی امپراتوری یعنی آمریکا به منظور تلاش برای نابودی انقلاب، ما آرام هستیم و به خودمان اطمینان داریم؛ اما هوشیار و بیداریم و آماده‌ایم به دفاع از انقلاب به منظور پایان دادن به تمام انواع مداخله‌های در کشورمان بپردازیم.

او افزود: انقلاب ما نسبت به گفت‌وگو و مذاکره رویکرد بازی دارد؛ اما جامعه به روی فشارها، باج‌خواهی‌ها و مداخله خارجی بسته است.

به نقل از ان بی سی، دولت کمونیستی کوبا می‌گوید آنها اجازه نمی‌دهند تظاهرات برگزار شود.

تلویزیون دولتی در گزارش‌های طولانی یونیور گارسیا، رهبر مخالفان کوبایی و سازمان دهنده این تظاهرات را به دریافت حمایت مالی و هدایت از سوی ایالات متحده متهم کرده است.

وزیر امور خارجه کوبا روز چهارشنبه در جمع دیپلمات‌ها در هاوانا گفت که این تظاهرات یک «عملیات بی‌ثبات‌کننده طراحی‌شده در واشنگتن» است.

رئیس جمهوری کوبا در تلاش برای کاهش تنش‌ها در توییتر خطاب به مردم کشورش یادآور شد "انقلاب از محله آغاز می‌شود".

پایگاه پرنسا لاتینا گفت: میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا خواستار نظام مند شدن اقدامات متحول کننده و تقویت کار برای بهبود کیفیت زندگی مردم بر اساس استفاده صحیح از منابع اختصاص یافته بودجه برای برنامه‌های اجتماعی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha