• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400082217101
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

اثرات روانی پیک ششم جبران‌ناپذیر خواهد بود

اثرات روانی پیک ششم جبران‌ناپذیر خواهد بود

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه هیچگونه ضمانت اجرایی برای جلوگیری از تردد کرونا مثبت‌ها وجود ندارد و آنان با گردش در شهر بسیاری از افراد را گرفتار این بیماری می‌کنند.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در فرمانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه عادی‌انگاری بیماری کرونا اثرات خود را در آینده نزدیک به شکل خطرناکی نشان خواهد داد، اظهار کرد: بیماری کرونا هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌ها تحمیل کرده و همه ابعاد زندگی را تحت‌شعاع قرار می‌دهد و در شرایط فعلی یک خطر بزرگ ما را تهدید می‌کند و آن غافلگیر شدن برای آغاز پیک ششم در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هر پیک جدید کرونا در کشور سهمیگن‌تر از پیک قبلی بود، تصریح کرد: ولی تعداد بستری بیماران کرونایی در پیک چهارم بسیار بهتر از پیک پنجم بود که این موضوع نیاز به بررسی دارد. البته به‌خاطر واکسیناسیون مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا و بستری آنان در استان زنجان کاهش پیدا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که در صورت تداوم اختصاص تخت به این بیماران، سایر خدمات درمانی دچار مشکل خواهد شد و سلامت مردم به خطر خواهد افتاد، افزود: برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا نیازمند همکاری مردم هستیم، زیرا بدون همکاری آنان این امر امکان‌پذیر نیست؛ گفتنی است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز مستلزم همکاری شهروندان است که متاسفانه وضعیت این روزها اصلا قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه روند کاهشی بیماری کرونا در استان به صورت قطره‌ چکانی است، گفت: غافلگیری شیوع موج ششم بیماری کرونا در زمانی که به سمت عادی شدن زندگی و کسب‌وکارها پیش می‌رویم، بسیار ناگوار خواهد بود؛ چراکه این غافلگیری اثرات روانی ۲۰ ماه گذشته را تشدید کرده و جبران‌ناپذیر خواهد بود.

قزلباش با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی اصلی‌ترین هدف، جلوگیری از شیوع موج ششم بیماری کرونا است، اظهار کرد: در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نگرانی جدی وجود دارد و اکنون نقاهت‌گاه‌ها یک پشتوانه قوی هستند که همچنان باید در حال فعالیت باشند و تیم‌های نظارتی که متاسفانه از هم پاشیده، باید به صورت جدی فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی در رابطه با ناقلان بدون علامت کرونا در استان زنجان، خاطرنشان کرد: متاسفانه ویروس کرونا در شهر در حال گردش بوده و ناقلان بدون علامت و افراد دارای پی‌سی‌آر مثبت کرونا در شهر، بدون هیچ ضمانت اجرایی جولان می‌دهند و بسیاری از افراد را درگیر می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha