• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082217214
  • خبرنگار : 71659

یک منبع امنیتی عراق فاش کرد

جزئیات جدید تلاش برای ترور الکاظمی

 جزئیات جدید تلاش برای ترور الکاظمی

یک منبع امنیتی عراق روز شنبه جزئیات جدیدی درباره سوء قصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور فاش کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی عراق که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد،  دو فروند پهپاد از داخل سفارت آمریکا خارج شده و منزل الکاظمی را هدف قرار دادند و سپس به سفارت بازگشتند.

وی گفت که دوربین‌های نصب شده در نزدیکی سفارت، صحت این ادعا را اثبات می‌کنند. این دو پهپاد از سیستم دفاعی موشکی منطقه سبز بغداد که از طریق آن هر سیستم الکترونیکی اعم از پهپاد و غیر پهپاد کنترل می‌شوند، عبور کرده‌اند.

به گزارش المعلومه، منبع امنیتی افزود: غیبت مصطفی الکاظمی نخست وزیر در خانه‌اش در ساعات پایانی شب و هنگام حمله پهپادی، گواه بر طرح و حرکت نمایشی برای کنترل اوضاع پس از درگیری با تظاهرکنندگان است.

همچنین خبرگزاری المعلومه به نقل از مجله آمریکایی «اکونومیست» با بیان اینکه استفاده از پهپاد در ترورها یک روش آمریکایی-صهیونیستی است، افزود: پهپادی که برای «هدف قرار دادن» خانه مصطفی الکاظمی استفاده شده، به شکل «ابتدایی» ساخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۰۰:۱۳

از اول معلوم بود و هست ک کار امریکاست .چون امریکا می‌تواند از این آشفته بازاری ک‌میخواد درست کنه سود ببره و مصوبه خروجش ب فراموشی سپرده شود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۱۴:۴۱

برای امریکا نه االکاظمی مهم است نه عراق برای امریکا منافعش مهم است زمانی منافعش در اشفتگی عراق است الکاظمی که هیچ کل عراق را هم نابود می کند پس شک نکنید که این یک دسیسه است

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۰۰:۳۸

امریکا با الکاظمی مشکلی ندارد،الکاظمی هم باآمریکامشکلی ندارد،پس دلیلی ندارندکه همدیگررانابودکنند! مشکل نخست وزیرعراق باخودی هاست.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۰۳:۰۷

همه میدونن کار کی بود پس دروغ نگین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۰۳:۲۴

عجباءاا .... حیرتاااا.... مردم عراق هم دربست این سناریوی جدید رو که پهپاد از مقر آمریکا بلند شده رو قبول میکنند و به کاشف این خبر جایزه و حق الکشف میدن .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۳

دروغ.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۵

خبرگزاری وزین دانشجویان نباید وجهه خود را با اخبار اینچنینی خدشه دار کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۱

حتی طرح چنین احتمالی هم خنده دار هست