• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400082317433
  • خبرنگار : 71588

اشتیه اقدام فوری نهادهای حقوق بشری برای نجات جان اسیر فلسطینی را خواستار شد

اشتیه اقدام فوری نهادهای حقوق بشری برای نجات جان اسیر فلسطینی را خواستار شد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان‌های حقوقی خواست برای نجات جان "کاید الفسفوس"، اسیر فلسطینی که از ۱۲۲ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، فورا وارد عمل شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از هیأت‌ها و نهادهای بین‌المللی حقوقی و انسانی خواسته است برای نجات جان "کاید الفسفوس" که از ۱۲۲ روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده است، اقدام کنند.

اشتیه همچنین تصریح کرد، طبق گزارش‌های پزشکی وضعیت سلامتی این اسیر فلسطینی وارد مرحله بسیار خطرناکی شده است.

وی همچنین خواستار پایان یافتن بازداشت ادارای تمامی اسیرانی شد که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در همین راستا، خالد الفسفوس، برادر این اسیر فلسطینی اظهار داشت، پزشکان بیمارستان اسرائیلی "برزلای" به او اطلاع داده‌اند که نشانه‌هایی از لخته شدن خون وجود دارد و هر لحظه ممکن است برادرش جان خود را از دست بدهد.

خالد در جریان گفت‌وگو با تلویزیون رسمی فلسطین گفت که برادرش از درد شدید کلیه رنج می‌برد تا حدی که نمی‌تواند دردش را تحمل کند.

برادر کاید الفسفوس عنوان داشت که اشغالگران سیاست تعلل و طفره‌وری را با هدف آسیب رساندن به زندگی و جان اسراء دنبال می‌کنند.

خالد الفسفوس تاکید کرد که وضعیت سلامتی  برادرش بسیار خطرناک و جدی است.

وی ادامه داد، برادرش با بیماری‌هایی همچون عدم هوشیاری، تپش قلب، درد قفسه سینه، افت فشار خون و دردهای دیگر دست و پنجه نرم می‌کند.

الفسفوس از ۱۲۲ روز قبل اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و در بیمارستان "برزلای" واقع در اراضی اشغالی بستری است، القواسمی نیز از ۱۰۸ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان "کابلان" در اراضی اشغالی بستری است.

علاوه بر این، چهار اسیر فلسطینی دیگر در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند که از جمله آنها؛ علاء  الاعرج ۹۸ روز، هشام ابو هواش ۸۹ روز، لؤی الأشقر ۳۴ روز و عباد الهریمی ۵۲ روز است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، در بازداشت اداری فرد مظنون بدون تفهیم اتهام به مدت چهار تا شش ماه بازداشت می‌شود و مدت بازداشت قابل تمدید است.

بیش از ۴۰۰۰ فلسطینی در ۲۳ زندان در بازداشت به سر می‌برند، ده‌ها تن از این زندانی‌ها بیش از ۲۰ سال در این زندان‌ها هستند و ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۲۰ بازداشتی اداری در میان آنها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha