• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400082317533

مدیرکل استاندارد فارس خبر داد:

افزایش دوبرابری فعال شدن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی فارس

افزایش دوبرابری فعال شدن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی فارس

ایسنا/فارس مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: براساس آمار هشت ماهه امسال، ظرفیت فعال شده واحدهای تولیدی در این استان نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مرتضی رهنما در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه فارس در زمینه فعال سازی ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی، عملکرد بی سابقه‌ای داشته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۰۴ مجوز استفاده از علامت استاندارد برای ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی فعال در فارس صادر شده است.

او گفت: این آمار نشان دهنده ورود سرمایه‌های جدید برای پُرشدن فضاهای خالی تولیدی و فعال شدن برندهای جدید و ایجاد بسترهای تازه برای اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی و البته حمایت از تولید داخل است.

رهنما اضافه کرد: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده برای فعالسازی ظرفیت‌های خالی و احدهای تولیدی، در فارس مربوط به صنایع کنسروسازی، رب گوجه و فرآورده‌های گوشتی بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم اینک در اداره کل استاندارد فارس، مجوزهای استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی و با برندهای جدید، یک روزه صادر می‌شود، مشروط به آنکه سرمایه گذار با واحد تولیدی فعال دارای این ظرفیت، قرارداد داشته باشد.

رهنما گفت: هم اینک در استان فارس ظرفیت‌های خالی در زمینه تولید آب معدنی، صنایع کنسروی، فرآورده‌های گوشتی، رب گوجه، عرقیات و آب میوه، وجود دارد و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند این فرصت را دارند که با فعالسازی ظرفیتهای خالی، زمینه توسعه تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم کنند.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین از صدور ۱۵۷ پروانه جدید استاندارد خبر داد و گفت: ۳۸ مورد از این پروانه‌ها در مورد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha