• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082317723
  • خبرنگار : 71661

در بحبوحه تنش‌ها با روسیه؛

صدها نظامی انگلیسی، آماده اعزام به مرز اوکراین هستند

صدها نظامی انگلیسی، آماده اعزام به مرز اوکراین هستند
چتربازان انگلیسی

طبق گزارش‌ها، در میان تنش‌های فزاینده و نگرانی‌ها درباره "حمله احتمالی" روسیه، صدها تن از نیروهای ویژه انگلیس آماده‌اند تا در کمترین زمان، به مرزهای اوکراین اعزام شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک پست، روزنامه میرر گزارش داد که "سرویس هوایی ویژه" و "هنگ چترباز" انگلیس آماده‌اند تا به همراه پزشکان، مهندسان، متخصصین راداری و صدها چترباز، وارد مرز اوکراین شوند.

به نوشته "میرر"، به عوامل واکنش سریع این تیپ گفته شده است که ممکن است نیاز باشد در مدت زمان کوتاهی اعزام شوند.

در این گزارش آمده است: بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ نیرو آماده اعزام هستند. تجهیزات آن‌ها بسته‌بندی شده و آماده پرواز به اوکراین و فرود با هواپیما یا چتر هستند؛ آن‌ها برای هر دو احتمال آموزش دیده‌اند.

این حرکت نظامی، پس از آن صورت می‌پذیرد که اتحادیه اروپا، بلاروس را که با اوکراین و لهستان مرز مشترک دارد، به ایجاد یک بحران انسانی با ترغیب پناهجویان به عبور غیرقانونی از مرز لهستان به اتحادیه اروپا متهم کرد. الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش، هرگونه تخلفی را رد کرده است.

یک مقام ارشد دفاعی انگلیس به روزنامه میرر گفت، صدها چترباز انگلیسی که تحت حمایت واحدهای توپخانه‌ای قرار دارند، می‌توانند تا نهایتا ۳۶ ساعت از زمان صدور مجوز، وارد منطقه شوند.

ژنرال نیک کارتر، ارشدترین مقام ارتش انگلیس، در گفت‌وگویی با رادیو تایمز مدعی شد، تهدیدی "جدی و واقعی" از سوی روسیه، متوجه غرب شده است.

این ژنرال انگلیسی گفت: باید مراقب باشیم... (و نگذاریم) که ماهیت جنگ‌طلبانه برخی از سیاست‌هایمان، به موقعیتی ختم شود که در آن، تشدید اوضاع، منجر به اشتباه محاسباتی بشود.

کارتر در ادامه گفت که رقبای اقتدارگرا، مایل هستتند که از هر راهی برای بی‌ثبات کردن دشمنانشان استفاده کنند، راه‌هایی از جمله سوءاستفاده از مسئله پناهجویان، افزایش قیمت گاز، نیروهای نیابتی و "حملات ترکیبی". وی افزود آن‌ها دیگر "ساز و کار و ابزارهای دیپلماتیک سنتی" استفاده شده در دوران جنگ سرد را در اختیار ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha