• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400082317811
  • خبرنگار : 71613

نظریان: اسکی به حمایت دولتی نیاز دارد/ ورزشکاران با هزینه شخصی به اردوی خارجی رفته‌اند

نظریان: اسکی به حمایت دولتی نیاز دارد/ ورزشکاران با هزینه شخصی به اردوی خارجی رفته‌اند

رئیس فدراسیون اسکی می‌گوید تمرینات تیم ملی اسکی جهت آماده‌سازی برای حضور درالمپیک زمستانی پکن آغاز شده است و اگر بودجه مورد نیاز تامین شود اردوی خارجی هم در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عباس نظریان درباره افتتاح پیست اسکی توچال به عنوان اولین پیست بازگشایی شده در فصل جدید اسکی گفت: بازگشایی این پیست باعث خوشحالی است و امیدوارم همه علاقه‌مندان به اسکی، ورزشکاران و ملی‌پوشان بهره لازم را ببرند. از سال گذشته تاکنون همکاری نزدیکی با مجموعه توچال داشته‌ایم و مدیر عامل مجموعه در همه صحنه‌ها در کنار ورزشکاران بوده و همه شرایط را فراهم کرده است. امیدوارم فصل خوبی را هم پیش‌رو داشته باشیم.

او درباره شرایط دیگر پیست‌ها بیان کرد: در دیزین و دربندسر تقریباً برف نشسته، اما اندازه این برف به حدی نیست که آنها را بازگشایی کرد. تا پایان هفته آینده بازهم بارش‌هایی وجود خواهد داشت و اگر به لحاظ فنی شرایط مورد نظر برای بازگشایی وجود داشته باشد، این کار صورت خواهد گرفت. ما ارتباط خوبی با بهره‌برداران سایر پیست‌ها داریم و مشکلی برای تمرین نداریم. آنها برای میزبانی از اردوها و تمرینات اسکی‌بازان اعلام آمادگی کرده‌اند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

نظریان درباره بازی‌های المپیک زمستانی و شرایط اسکی‌بازان ایران گفت: تمرینات در بخش هوازی و آمادگی جسمانی از خرداد ماه زیر نظر کادر فنی آغاز شد. همچنین بخشی از اردوها با همکاری هیات‌های استانی تهران و البرز انجام شده است، چون اکثر ورزشکاران ما بومی منطقه شمشک و دیزین هستند. در واقع تصمیم در کمیته فنی بر آن شد که کادر فنی از تابستان اردوهای هوازی و آمادگی جسمانی نفرات تیم ملی و آنهایی که شانس دارند را در این دو منطقه برگزار کند که این کار در دو بخش آلپاین و صحرانوردی انجام می‌شود. از هفته قبل هم که برف باریده، تمرینات پیست استارت خورده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا سه ماه، فرصت خوبی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان برای حضور در المپیک زمستانی است؟ گفت: نظر کادر فنی برای ما ملاک است و کادر فنی به ما می‌گوید که از چه زمانی وارد چه بخشی از تمرینات شویم. نظر کادر فنی تا اینجا انجام تمرینات هوازی بوده است. اگر شرایط حضور در پیست‌های داخلی و خارج از کشور را داشتیم، واقعا عالی بود، اما برای برگزاری یک اردوی حداقل ۲۰ روزه در خارج از کشور نیازمند یک بنیه اقتصادی و حمایت مالی قابل توجه هستیم. ورزشکاران اسکی افرادی نیستند که از بنیه اقتصادی بالایی برخوردار باشند و این شرایط منوط به حمایت‌های دولتی می‌شود.

او افزود: هیچگونه فضای درآمدزایی و حتی پیست نداریم، به همین دلیل مجبوریم از شرایط موجود خودمان استفاده کنیم و با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایطی که در ورزش کشور در همه رشته‌ها حاکم است، از شرایط فعلی بهره می‌بریم. ما تقریبا سه ماه فرصت تا بازی‌های المپیک زمستانی داریم و اگر شرایط مهیا باشد، از پیست‌ها و کمپ‌های خارجی استفاده می‌کنیم. اگر هم امکانش وجود نداشته باشد، نظر کادر فنی را ملاک قرار می‌دهیم تا بگویند چه کاری می‌توانیم برای آماده‌سازی انجام بدهیم. همچنین مسابقاتی در ترکیه داریم که سعی می‌کنیم ورزشکاران چند روز زودتر بروند و از امکانات آنجا استفاده کنند.

رئیس فدراسیون اسکی درباره اینکه چرا تاکنون اردوی متمرکز آغاز نشده است و برخی از ورزشکاران انفرادی کار می‌کنند؟ گفت: اردوی متمرکز تیم ملی شروع شده است.  کسانی هم که الان خارج از کشور هستند، قبل از بازگشایی پیست توچال رفته‌اند و از قبل اقدامات خود را انجام داده‌اند. این افراد با برنامه‌ریزی شخصی به اردوی خارجی رفته‌اند و احتمالا در انتهای اردوی خود یک مسابقه در پیش دارند و سپس برمی‌گردند تا به اردوی داخلی اضافه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha