• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082317812
  • خبرنگار : 71132

سخنگوی کمیسیون فرهنگی: حرمت اصحاب رسانه حفظ شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی: حرمت اصحاب رسانه حفظ شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات و سختی‌های خبرنگاران، حمایتی از این قشر وجود ندارد، بر ضرورت رعایت حرمت اصحاب رسانه تاکید کرد.

مجید نصیرایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جامعه ما هم در اصول اخلاقی و هم اعتقادی مساله امر به معروف و نهی از منکر همواره به عنوان یک اصل مترقی با نگاه بلند مورد توجه قرار گرفته اما در عین حال که موضوع مهمی است کمتر در جامعه به آن پرداخته شده است. کار خبرنگاران و همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و می‌خواهند روشنگری کنند و چشم و زبان جامعه باشند، می‌تواند مصداق این موضوع باشد. این اصل باید محترم شمرده شود و در عین حال آداب آن را همه یاد بگیرند.

وی افزود: اگر کسی اشکالی را به من گوشزد کرد نباید با چنین فردی تندی و بی‌مهری کرد یا جوری رفتار کنیم که این رویه برای دیگران الگو نشود. اگر کسی کار خوبی کرد باید در جامعه ارزش شمرده شود، چنین فردی باید محترم دیده شود تا برای دیگران هم الگو شود نه اینکه با کسی که امر به معروف و نهی از منکر کرده جوری برخورد کنیم  که دیگران از ورود به این عرصه پرهیز کنند.

نماینده مردم طبس در مجلس اضافه کرد: طبیعتا اگر خطایی از کسی سر زده که برای ما محرز شد اولا باید به خود او گفته شود و بعد اینکه به اندازه گفته شود یعنی کوچک نمایی و بزرگ نمایی نشود. همچنین نباید کارهای خوب این فرد را نادیده گرفت و کل شخصیت فرد را لگدمال کرد. نهایتا باید مراقبت‌ها از همه طرف‌ها باشد و سعی شود حریم‌ها حفظ شود. اگر هم کسی خطا کرد ابتدا به خود آن فرد تذکر داده شود و یادآوری شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با تاکید بر ضرورت رعایت حرمت اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاری در جامعه ما شغل پرزحمت و پرمشغله‌ای است و عمدتا با انواع آسیب‌ها، مشکلات و سختی‌ها روبروست اما متاسفانه آنطور که باید و شاید حمایتی از این قشر وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha