• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400082317865
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

رئیس انجمن گفت‌وگوی تمدن‌ها «الشرق» لبنان:

جمهوری اسلامی پرچمدار گفت‌وگوی تمدن‌ها است

جمهوری اسلامی پرچمدار گفت‌وگوی تمدن‌ها است

هیأتی از انجمن گفت‌وگوی تمدن‌ها «الشرق» به ریاست ایلی السرغانی با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و درباره زمینه‌های مناسب برای توسعه مناسبات و همکاری‌های فرهنگی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار، خامه‌یار با تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های تأثیرگذار بر تعمیق و گسترش روابط فرهنگی میان ایران و لبنان، گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان آمادگی دارد با انجمن گفت‌وگوی تمدن‌ها «الشرق» در راستای توسعه مناسبات و روابط دوستانه میان دو ملت ایران و لبنان، همکاری داشته باشد.

وی همچنین، بر لزوم در اولویت قرار دادن توجه به جوانان، دانشگاهیان، اندیشمندان و صاحبنظران برای نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگوی تمدن‌های مشرق زمین تأکید کرد.

ایلی السرغانی، رئیس انجمن گفت‌وگوی تمدن‌ها «الشرق»، ضمن ابلاغ سلام و تحیات «عصام درویش» رئیس اسقف‌های کاتولیک منطقه فرزل و بقاع لبنان، تمایل این انجمن برای توسعه همکاری با نهادها و مؤسسات جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

وی اذعان کرد: در این مرحله حساس، توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار گفت‌وگوی تمدن، فرهنگ و ادیان آسمانی ضروری است.

السرغانی در ادامه به سفر اخیر خود به ایران جهت شرکت در همایشی که به دعوت آستان قدس رضوی انجام شده است، اشاره کرد و آن را سفری مثبت و تاثیرگذار بر روند برنامه ریزی برای تقویت مناسبات فرهنگی  میان دو کشور خواند.

رئیس انجمن گفت‌وگوی تمدن‌ها «الشرق» ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، از پیشرفت و توسعه ایران و فرهنگ و آداب ایرانیان اظهار شگفتی کرد.

وی همچنین، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای تقریب میان مسلمانان و مسیحیان را در سطح منطقه ستود و ان را رسالت الهی و پیامبران دانست.

در ادامه درباره زمینه‌های مناسب برای توسعه مناسبات و همکاری‌های فرهنگی از جمله ضرورت برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های فکری و علمی تبادل نظر شد.

السرغانی در پایان نسخه‌هایی از آخرین شماره‌های مجله انجمن را به رایزن فرهنگی کشورمان اهدا کرد و گفت: انجمن الشرق آمادگی دارد بانک اطلاعاتی انجمن را در اختیار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان قرار دهد تا از محتوای آن در جهت ترویج فرهنگ گفتگو و تقویت مناسبات فرهنگی بهره ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha