• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082317961
  • خبرنگار : 71129

پوتین: روسیه آماده کمک به حل بحران مهاجرتی در مرز لهستان-بلاروس است

پوتین: روسیه آماده کمک به حل بحران مهاجرتی در مرز لهستان-بلاروس است

رئیس جمهوری روسیه گفت،‌ مسکو آماده کمک به حل بحران مهاجرتی در مرز بین بلاروس و لهستان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: ما آماده‌ایم تا هر کاری که ممکن است برای حل این بحران مهاجرتی در مرز بین بلاروس و لهستان انجام دهیم، البته اگر چیزی به ما بستگی داشته باشد این اتفاق می‌افتد.

ده‌ها هزار تن از مهاجران که اکثرا از خاورمیانه و آفریقا هستند در ماه های اخیر و به امید زندگی بهتر در کشورهای اروپایی به مرز بلاروس وارد شده‌اند. دولت مینسک تاکید دارد که به دلیل تحریم‌های اروپایی دیگر منابعی برای مقابله با بحران‌های مهاجرتی جدید در اختیار ندارد.

پوتین در این باره گفت:‌ من از طریق رسانه‌ها متوجه آنچه که در مرز بین بلاروس و لهستان اتفاق می‌افتد، مطلع شدم و هرگز در این باره با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس پیش از این صحبت نکردم. من فقط وقتی این بحران آغاز شد دو بار با او صحبت داشتم.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: وقتی اظهارات یا ادعاهایی در این باره می‌شنویم، می‌خواهم به همه بگویم به مشکلات داخلی خود رسیدگی کنید و سعی نکنید سوالاتی را که باید توسط بخش‌های مربوطه حل شود به شخص دیگری محول کنید.

وی با اشاره به اتهامات درباره اینکه خط هواپیمایی "اروفلوت" روسیه در انتقال مهاجران به بلاروس نقش داشته، تاکید کرد که این خط هوایی اصلا در این باره دخالتی نداشته است و افزود: دیگران باعث شدند تا هزاران و صدها نفر مجبور شوند تا به سمت اروپا بیایند و حالا به دنبال آن هستند این تقصیر را به گردن دیگری بیندازند و دیگران را مسئول بدانند.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: این خط هوایی این کار را انجام نداده اما این مهاجران از طریق کشورهای ثالث به منطقه منتقل شدند. یکبار دیگر می‌گویم این حرف‌ها فقط یک معنی دارند؛ اینکه مسئولیت خود را به گردن دیگری بیندازید.

بلاروس از سوی اتحادیه اروپا متهم شده که برای پاسخ به تحریم‌های این اتحادیه، با کمک و حمایت روسیه مهاجران را در کشور خود پذیرفته و آنها را به سوی مرز لهستان که ورودی اتحادیه اروپاست گسیل می‌دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha