• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400082318066
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است

 یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی  انسان در زندگی است و پس از آن مرحله بافتن است بنابراین اگر نیروی عقلانیت و خردمندی روی یافته ها فرد کار نکند یافته ها برای فرد ایجاد مشکل می کند.

به گزارش ایسنا، ملکی در آئین اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی اطهار کرد: این جشنواره در سطح دنیا با این عنوان بی سابقه است و موضوع تصویرگری از جمله مسائل تربیتی بسیار مهم و ارزشمند است.


وی افزود: مدیران تعلیم و تربیت و همه مسولان این را بدانند اگر ما این قابلیت را داشته باشیم که مشاهدات کودک را مطلوب کنیم پس خادم کودک خواهیم بود.


ملکی تصریح کرد: این جشنواره یک پیام مهم دارد و آن این است که؛ تصویر را درست کن، کودک درست می شود لذا انسان به همان انداره تربیت می شود که می بیند.


وی ادامه داد: ترببت انسان به سه بخش تقسیم می شود؛ مرحله یافتن، مرحله بافتن و مرحله ساختن. مفهوم واقعی بافتن یعنی؛ ترکیب کردن چند مورد و ساختن موردی جدید  و نو است.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: تصاویری که می نگریم جز دریافت های ماست  همه ما از آن چه که مشاهده کرده ایم تجربه ای داریم و از آن متاثر شده ایم.


وی ادامه داد: این که یافتن به چه طریقی اتفاق می افتد کاملا  به محیط فرد بستگی دارد اگر فرد در خانواده ای هنرمند رشد کند  یافته های او نیز هنری، و اگر در خانه ای رشد کند که والدینش پزشک باشند است یافته های کودک پزشکی  و... خواهد بود.


ملکی افزود: یافته‌های کودکان نباید مسموم باشد زیرا یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی  انسان در زندگی است و پس از آن مرحله بافتن است بنابراین اگر نیروی عقلانیت و خردمندی روی یافته ها فرد کار نکند یافته ها برای فرد ایجاد مشکل می کند.

وی افزود: تصویرروی جلد باید روح اندیشه ورزی داشته باشد زیرا مسموعات و مشاهدات و.. در صورتی به ثمر می نشینند که اولیای دانش آموزان در به ثمر رسیدن آن همکاری کنند و اگر ابن اتفاق بیفتد شاکله شخصیت فرد ساخته می شود.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: یکی از نشانه های تربیت صحیح این است که متربی چقدر توانایی تولید حرف نو، انجام رفتار نو،  زندگی نو و ساختن حرف های جدید و اندیشه های نو را دارد.


وی اضافه کرد: آن متربی خوب و مطلوب است که خوب می اندیشد و خوب گوش می دهد و علاوه بر این که برای سخنانش دلیل ارایه می دهد  برای شنیده هایش نیز دلیل می خواهد.


ملکی اذعان کرد: در صورتی که مجموعه درسی ما، ترکیبی از یافتن، بافتن و ساختن باشد باید به آن افتخار کرد بنابراین تصویرگری  کتابهای درسی بسیار اهمیت دارد و تصویری گری جلد کتاب به معنی ساختن یک درب ورودی است. البته جلد کتاب های درسی باید مطلوب و محتوای کتاب ها نیز باید متناسب باشد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: اصل تربیت کودکان است و سایر مسایل موجود، موضوعی فرعی است باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت ما چقدر فطرت پروری می کند و در این زمینه تا چه میزان موفق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha