• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082318181
  • خبرنگار : 71145

ارتش یمن در ۴ کیلومتری ورودی جنوبی مرکز استان مأرب

ارتش یمن در ۴ کیلومتری ورودی جنوبی مرکز استان مأرب

درگیری‌های شدید بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی در شهرستان حَیْس در جنوب شهر حدیده و خطوط تماس بین دو شهرستان الجوبه و وادی عَبیده در جریان است.

به گزاش ایسنا، درگیری‌های شدید بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیروهای ائتلاف سعودی از سوی دیگر در شهرستان حیس در جنوب شهر حدیده درگرفته و درگیری‌هایی نیز در خط تماس بین دو شهرستان الجوبه و وادی عبیده رخ داد.

منابع به المیادین گفتند، هواپیماهای ائتلاف سعودی رشته کوه‌های الاعیرف آخرین رشته کوه‌های الجوبه به سمت شهرستان مأرب مرکز استان را هدف گرفتند.

منابع برآورد کردند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سه یا چهار کیلومتری از نقطه امنیتی "الفلج" ورودی جنوبی مرکز استان مأرب هستند.

طی ساعات گذشته،‌ دست‌کم ۱۰ تن از نیروهای مزدور ائتلاف سعودی از جمله سرهنگ هیثم بری کشته شدند و در حالی که تعدادی دیگر در نزدیکی بندر الحیمه در شمال شهرستان ساحلی الخوخه در اطراف جنوبی استان حدیده در غرب یمن زخمی شدند.

به موازات آن، مقامات محلی در استان حدیده شروع به عادی سازی اوضاع در مناطق آزاد شده در جنوب و شرق این شهر ساحلی کردند.

درگیری‌های مأرب در شمال شرق یمن با پدیدار شدن غیرمنتظره رهبر القاعده در جزیره العرب یعنی خالد باطرفی همزمان شده که وعده ادامه جنگ در مقابله با نیروهای صنعا در استان نفت خیز مأرب را داده است. این حقیقت آنچه دولت صنعا تاکید کرد، نشان می‌دهد که القاعده در کنار نیروهای ائتلاف سعودی در این نبرد حضور دارد.

محمد علوان، نماینده استان مأرب به شبکه المیادین گفت، آزادسازی مأرب قطعی است و قبایل استان نیز در آزادسازی مناطق باقی مانده در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی حضور دارند.

او تاکید کرد: در روزهای آینده شاهد تحولات غیرمنتظره گسترده خواهیم بود و شهرستان‌های باقی مانده استان مأرب آزاد خواهند شد و قبایل امیدوار به ورود ارتش یمن به مأرب هستند.

منابع یمنی نیز به المیادین فاش کردند:‌ کل استان حدیده به طور کامل پاکسازی شده به جز شهرستان الخوخه و عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی از ساحل غربی به دلیل نگرانی آمریکا و امارت از تحولات مأرب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha