• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082418491
  • خبرنگار : 71477

وزیر خارجه طالبان: به طالبان پاکستان اجازه فعالیت در خاک افغانستان را نمی‌دهیم

وزیر خارجه طالبان: به طالبان پاکستان اجازه فعالیت در خاک افغانستان را نمی‌دهیم

وزیر خارجه موقت طالبان که در اسلام‌آباد به سر می‌برد، با اشاره به گفتگوها میان پاکستان و طالبان پاکستانی، تاکید کرد «امارت اسلامی» به هیچ گروه مسلحی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان فعالیت‌های تروریستی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، امیر خان متقی،‌ سرپرست وزرات خارجه طالبان افغانستان در گفتگو با خیبر نیوز تاکید کرد: امیدوار است که گفتگوها میان تحریک طالبان و دولت پاکستان نتیجه مثبت بدهد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در این گفتگو همچنین از اراده طالبان برای تشکیل یک ارتش منظم و کوچک خبر داد و گفت: «وقتی در افغانستان جنگ نباشد، دشمنی نباشد، به یک ارتش کوچک نیاز است. تلاش می‌کنیم که نیروهای متعهد، وفادار به اسلام و کشور چه از اعضای حکومت پیشین و چه حکومت جدید را جمع ‌کنیم و یک ارتش نظامی تشکیل دهیم.»

براساس گفته‌های متقی، طالبان در حال تشکیل یک ارتش منظم است و از نظامیان حکومت پیشین نیز در این تشکیلات استفاده خواهد شد. وی همچنین گفت که داعش تهدیدی جدی برای افغانستان نیست و «امارت اسلامی» در برابر این گروه اقدام جدی انجام داده و مانع فعالیت‌های داعش شده‌ است.

این در حالی است که داعش در تازه‌ترین مورد مسئولیت انفجار در غرب کابل و کشتن شش تن از جمله یک خبرنگار را پذیرفته‌ است.

سرپرست وزارت خارجه طالبان با بی‌بی‌سی اردو نیز گفتگو کرده و در آن بر تحکیم روابط با کشورها از جمله هند تاکید کرده‌ است. او افزود که طالبان به دنبال روابط خوب با جامعه جهانی از جمله هند است.

او افزود: «سیاست حکومت فعلی افغانستان این است تا با همه کشورهای جهان ارتباط خوبی داشته‌ باشد. فعالیت‌های دیپلماتیک سفارتخانه‌ها و ارتباطات ما با کشورها سیاست خوبی است، ما نمی‌خواهیم با کشورها در تقابل قرار بگیریم.»

این مقام کابینه طالبان گفته که امیدوار است جهان نیز با دولت تازه تشکیل آنان تعامل و همکاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha